کد خبر : ۳۳,۲۱۵
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱
خارگ نیوز: رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده گفت: از دیروز تا امروز بیش از 15 نامه نماینده طبق ماده 204 آیین نامه، به رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی ارجاع شده است.
به گزارش خارگ نیوز، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 31 مرداد ماه) مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور با ارائه تذکر آیین نامه‌ای با استناد به ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در موضوع رأی اعتماد به وزرا، رئیس جلسه موظف است سؤالات کتبی نمایندگان را به رئیس جمهور یا وزیر مربوطه ارائه دهد، اما چنین اتفاقی نیفتاده و چون این ماده قانونی به اطلاع نمایندگان نرسیده، وزرای پیشنهادی هم به سادگی از کنار این مسأله رد می‌شوند.
 
وی تأکید کرد: ما باید با دقت به وزرای پیشنهادی رأی مثبت یا منفی بدهیم، لذا از این ظرفیت قانونی خوب استفاده کنیم و وزرای محترم پیشنهادی هم شفاف پاسخ بدهند.
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار داشت: از ابتدای جلسه دیروز و امروز، این موارد اجرا شده و نمایندگان هم از ظرفیت ماده 204 مطلع هستند.
 
وی افزود: بیش از 15 نامه از دیروز به دست ما رسیده و ارجاع شده و تحویل رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی شده است؛ البته عده‌ای از نمایندگان هم خودشان جداگانه نامه را به رئیس جمهور و وزرا داده‌اند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید