کد خبر : ۳۷,۵۶۰
۹ آذر ۱۴۰۰ ۲۰:۳۴
سخنگوی پروژه واکسن کووپارس از آغاز ثبت نام کارآزمایی دوز یادآور واکسن رازی کووپارس خبر داد.
 سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از آغاز ثبت‌نام داوطلبان مشارکت در مطالعه بررسی ایمنی زایی و بی خطری دز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دز یادآور واکسن سینوفارم خبر داد.
 
 محمد حسین فلاح مهرآبادی از آغاز ثبت نام داوطلبان مشارکت در مطالعه بررسی ایمنی زایی و بی خطری دز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دز یادآور واکسن سینوفارم به آدرس http://Covpars ۲.rvsri.ac.ir (http://xn--covpars-m۱k.rvsri.ac.ir/) خبر داد.
 
وی با اشاره به لزوم تزریق دز یادآور به دریافت‌کنندگان واکسن‌های کرونا در کشور، گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن حدود سه ماه از مطالعه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس و همچنین به لحاظ این که تزریق‌کنندگان واکسن در کشور لازم است دز یادآور دریافت کنند، بررسی ایمنی زایی و بی‌خطری دز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دز یادآور واکسن سینوفارم آغاز شده است.
 
فلاح مهرآبادی درباره شرایط مشارکت در این مطالعه، گفت: افراد واجد شرایط باید ۳ تا ۶ ماه از دز دوم واکسن سینوفارم آن‌ها گذشته باشد. البته در این مطالعه افراد واکسینه شده با واکسن سینوفارم به عنوان دز یادآور یک نوبت واکسن دریافت می‌کنند و اختصاص افراد به صورت تصادفی در یکی از دو گروه دریافت‌کننده واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید-۱۹ تولید موسسه رازی و گروه دریافت کننده واکسن سینوفارم خواهد بود.
 
 فلاح مهرآبادی افزود: افرادی که ۴ تا ۶ ماه از دز دوم واکسن‌های رازی کووپارس، آسترازنکا، پاستوکووک و اسپوتنیک آن‌ها گذشته باشد، هم واجد شرایط شرکت در مطالعه هستند و این افراد فقط واکسن رازی را به عنوان دز یادآور دریافت خواهند کرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید