کد خبر : ۳۸,۱۴۲
۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت ۱۲-۱۸ میزان ۸۹.۴درصد است و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان ۸۶.۴درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۷۲.۳درصد است.
دکتر " محمد کریمیان" در یکصدویکمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه تاثیر واکسیناسیون عمومی در سطح کشور به خوبی خود را نشان داده و آمار مربوط به مبتلایان و بستری‌ها و متوفیان ناشی از بیماری کرونا را به نحو و مشهود و محسوسی کاهش داده است.
 
 وی گفت:  از نظر تعداد مبتلایان و مدت زمان، پیک پنجم بیماری کرونا در استان ما طولانی ترین پیک بوده است اما خوشبختانه در کشور و استانمان در حال حاضر آمارها نزولی است و هم اکنون در کشور هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز وجود ندارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه  در بحث واکسیناسیون، امروز در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا؛ واکسیناسیون افراد ۵ تا ۱۱ ساله مطرح شد، گفت:  در برخی از کشورها واکسیناسیون این سنین آغاز شده و در برخی دیگر از کشورها قرار است سال آینده میلادی شروع شود. در کشورمان در این راستا هنوز تصمیم‌گیری نشده و مقرر گردیده که اگر در کشورهای دیگر واکسیناسیون افراد ۵ تا ۱۱ سال شروع شد و عدم ضرر آن برای کودکان به لحاظ علمی تایید گردید، واکسیناسیون در کشور ما نیز انجام گیرد.
 
کریمیان تصریح کرد: در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان، آموزش و پرورش عملکرد خوبی داشته است و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس با همکاری در دست اندرکاران مدارس و همکاران ما در حوزه بهداشت باید بیش از پیش جدی گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۶۶۲۵نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۱۷۱نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۵۱بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۶۳۲۵مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان آبانماه تعداد ۱۵۴۴۸مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۲۹۶۵مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۹۲۷نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۳۵نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. همچنین از ابتدای آذرماه تاکنون نیز تعداد ۶۶۴۰مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۷۴۰مورد مثبت کرونا و تعداد ۳۳۱نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۱۵مورد فوتی در مدت ذکر شده داشته‌ایم. 
 
کریمیان در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کوید۱۹ در سطح استان با بیان اینکه تعداد واکسن دریافتی ۸۸۵۸۷۷دوز و کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۷۶۱۲۰۸دوز است، تصریح کرد:  واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۴۰۹۰۲۸دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۳۴۲۲۵۳دوز، واکسیناسیون نوبت سوم انجام شده ۹۹۲۷ دوز، واکسیناسیون جمعیت ۱۲-۱۸سال تعداد ۸۲۰۵۴دوز، درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت ۱۲-۱۸ میزان ۸۹/۴درصد است و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان ۸۶/۴درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۷۲/۳درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۱۲۴۶۶۹دوز بوده است.
 
 دکتر صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت زینب(س) وهفته پرستار، از تلاش و اهتمام ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت مقابله باکرونا و همکاران حوزه بهداشت و درمان تقدیر و تشکر کرد و گفت:حدود ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان انجام شده است و آن چیزی که برای ما در عرصه واکسیناسیون عمومی مهم است و اولویت دارد، تزریق واکسن دوز سوم است.
 
وی با بیان اینکه  ۷۹ درصد از تمام متوفیان بیماری کرونا در استان در سال جاری حتی یک دوز از واکسن نیز تزریق نکرده بودند، گفت: افرادی که واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق کرده اند و سن شان بالای ۶۰ سال است و ۶ ماه از تزریق دوز دوم گذشته، برای تزریق دوز سوم اقدام کنند. 
 
 معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کادر بهداشت و درمان، معلولین و بیماران خاص برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا هیچ محدودیت سنی نخواهند داشت و افرادی که واکسن‌های سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده‌اند، سه ماه پس از تزریق دوز دوم آنها گذشته باشد، می‌توانند برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.
 
صادقی‌فر گفت:   از همکاران در آموزش و پرورش تقدیر و تشکر می‌کنیم زیرا در جریان واکسیناسیون دانش‌آموزان به خوبی پای کار بودند اما با توجه به گزارش‌های میدانی حاصل شده اولویت اصلی در کنار مراحل پوشش کامل واکسیناسیون، مراقبت از رعایت پروتکلهای بهداشتی است که در مدارس باید همواره مد نظر باشد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید