معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان از برگزاری کلاسهای ایدهپردازی و حمایت از ایدهها در مراکز علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد.
غلامرضا مالکی، امروز( یکشنبه- ۲۱ آذرماه) در نشست خبری، اظهار کرد: 5 درصد پذیرش مهرماه در سطح کشور مربوط به استان اصفهان است.
وی با اشاره به تفاوت پذیرش بهمنماه نسبت به پذیرش مهر، گفت: علاوه بر رشتههای ارائه شده هر مرکز، سه رشته که در سنوات قبل وجود داشته نیز ارائه میشود.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه در سالهای اخیر تب مدرکگرایی تا حدی کاسته شده است، تصریح کرد: در مراکز علمی کاربردی افرادی شاغل به تحصیل هستند که یک یا دو مدرک دانشگاهی دارند و دریافتهاند که آموزشهای دانشگاه علمی کاربردی برای آنها راهگشا خواهد بود.
مالکی بر افزایش کیفیت آموزش در مراکز تأکید کرد و افزود: اگر به کیفیت مراکز توجه شود، دانشگاه علمی کاربردی متقاضیان خاص خود را خواهد داشت و اکنون با وجود کاهش دانشجو شاهد افت این مجموعه نبودیم.
وی در پاسخ به سؤال ایسنا در خصوص وضعیت پژوهش در دانشگاههای علمی کاربردی، گفت: فعالیتهای پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی در راستای تقویت گفتمان مهارت آموزی است که متناسب با فعالیتهای مراکز تعیین میشود.
به گزارش ایسنا، مالکی به برگزاری رویدادهای شتاب و کاملاً تخصصی و از پیش تعیین شده متناسب هر مرکز اشاره و اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب در اکثر مراکز برگزاری کلاسهای ایدهپردازی و حمایت از ایدههاست.
وی درباره پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: این مقطع در سالهای گذشته بهصورت محدود در اصفهان اجرا میشد، اما به دلیل اینکه کارشناسی ارشد در دانشگاههای علمی کاربردی پروژهمحور هستند و سیاست کلی این دانشگاه تربیت تکنسین است، نه صرفاً ارائه مدرک، در حال حاضر این مقطع پذیرش نمیشود.
همچنین مجید وفادار، رئیس اداره گسترش و برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در این نشست برگزاری دورههای کوتاهمدت را جزء برنامه توسعه دانشگاه اعلام کرد و گفت: این دورهها بین ۴ تا ۴۸ ساعت متغیر است.
وی به برگزاری اولین دوره در حوزه بلکچین که به زودی ارائه میشود، اشاره کرد و افزود: در حوزه لوازم خانگی نیز دورهها پیش بینی شده است.
وفادار تصریح کرد: آینده پژوهی شغلی در دانشگاه مدنظر است و بررسی صلاحیت حرفهای افراد جزء برنامههای جاری و آینده دانشگاه است که معتقدیم اگر انجام نشود، نیاز بازار تأمین نخواهد شد.