کد خبر : ۳۸,۲۶۰
۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۳
قهرمان چهار دوره پاورلیفتینگ جهان از بی‌توجهی مسئولین ورزش استان البرز به این ورزش انتقاد کرد.
عبدالله قلیچ در گفت و گو با ایسنا گفت: پس از جدایی رشته پاورلیفتینگ از  فدراسیون وزنه برداری و پیوستن به فدراسیون پرورش اندام، نگاه‌ها به این رشته ورزشی کم شد تا جایی که ورزشکاران ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی تمامی هزینه‌ها را خودشان پرداخت می‌کنند.
 
قلیچ افزود: در حال حاضر پس از ۲۰ سال ورزش حرفه‌ای قهرمانی و چندین دوره مسابقات جهانی و کشوری تجربیات خودم را به عنوان مربی و داور در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهم.
 
این قهرمان ملی کشورمان اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده این ورزش نبود مکانی مناسب و استاندارد در استان البرز است که بعضاً ورزشکاران با حضور در باشگاه‌های بدنسازی تمرینات خود را انجام می‌دهند.
 
قلیچ اظهار کرد: تنها سالن استانداردی که در آن ورزشکاران تمرین می‌کنند، مجموعه ورزشی است که آقای  بابک قضبانی از قهرمانان خوب کشورمان آن را در شهر صنعتی شهریار به طور رایگان و با تمامی تجهیزات استاندارد در اختیار ورزشکاران قرار داده‌اند.
 
وی از عدم توجه مسئولین ورزش استان البرز و هیات پرورش اندام به اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی انتقاد کرد و گفت: در مسابقات جهانی لهستان رکورد اسکوات را که متعلق به یک ورزشکار اوکراینی بود، از 360 به 410 کیلو به نام خودم ثبت کردم اما پس از بازگشت هیچ یک از مسولین ورزش و هیات پرورش اندام به سراغ من نیامدند. 
 
این قهرمان  کشورمان  اظهار کرد: ما در استان البرز استعدادهای خوبی در زمینه پاورلیفتینگ داریم اما اگر شرایط برای ورزشکاران مهیا شود بدون شک می‌توان گفت قطب پاورلیفتینگ در کشور خواهیم بود.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید