حمید بورد، مدیرعامل شرکت فلات قاره با بیان اینکه با نصب این جکت، مقدمات نصب و استقرار عرشه سکوی F۱۸ میدان فروزان و به دنبال آن، حفاری چاههای جدید و افزایش تولید از این میدان مشترک فراهم شده است، گفت: انتظار میرود پس از حفاری چاههای مدنظر در سکو، تولید این میدان حدود هفت هزار بشکه در روز افزایش یابد. پس از بارگیری جکت، پایلها و دیگر متعلقات به وزن مجموع هزار و ۹۵۰ تن از یارد شرکت (IGC) Iran International General Contractor Company در جزیره قشم، عملیات حمل دریایی توسط ناوگان شرکت صدف از روز ۱۹ مهرماه آغاز و جکت در روز پنجم آبانماه با موفقیت در میدان فروزان نصب شد.
بورد با بیان اینکه هماکنون عملیات شمعکوبی در حال اجراست، ادامه داد: پیشبینی میشود عملیات شمعکوبی این جکت تا ۲۰ آبانماه امسال به پایان برسد و پس از نصب لولههای هادی حفاری، مقدمات نصب عرشه سکو و حفاری چاهها فراهم میشود.
به گفته این مقام مسوول، عملیات طراحی، تامین کالا، ساخت و نصب سکوی F۱۸ فروزان شامل جکت، عرشه، سه خط لوله زیردریایی و دو رشته کابل زیردریایی، با رعایت کامل استانداردهای جهانی و در مسیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط پیمانکاران ایرانی با کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره انجام شده است.
بر اساس این گزارش، قرارداد ساخت سکوی F۱۸ در سال ۹۱ امضا شد و کار ساخت آن اواخر سال ۹۴ به پایان رسید. میدان فروزان، میدانی مشترک میان ایران و عربستان است که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک قرار دارد.