کد خبر : ۴۳,۳۹۹
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۴۱
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از آمادگی پایگاه های انتقال خون این استان برای ارائه خدمت در شب های قدر خبر داد.
دکتر حسین زراع در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در شب های قدر ماه مبارک رمضان امسال پایگاه های انتقال خون علاوه بر ساعت اداری، از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ آماده خدمت به اهداکنندگان خون است.
 
وی گفت: هر چند که از ابتدای ماه رمضان تاکنون نیز مرکز خونگیری در بجنورد از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ کار خونگیری از اهداکنندگان را انجام می داد.
 
زارع افزود: در سال های گذشته یک باب اتوبوس در بجنورد در محل مصلی بجنورد استقرار می یافت و امر خونگیری افرادی که در محل مصلی قصد اهدای خون داشتند را انجام می داد، اما این اتوبوس فرسوده شده و امکان استقرار آن وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شانزدهم این ماه یک هزار و ۲۵۳ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقل خون مراجعه کرده اند که یک هزار و ۶۳ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.
 
این مقام مسئول بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۷۱۶ نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده بودند که ۶۰۲ نفر موفق به اهدای خون شده بودند.
 
به گفته وی در ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون رشد ۷۵ و تعداد اهداکنندگان رشد ۷۶ درصدی داشته است.
 
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی ادامه داد: بانوان اهداکننده خون نیز در ماه مبارک رمضان امسال رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید