آزمونهای پیشرفت تحصیلی در دومرحله ویژه دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی دوره های متوسطه اول ودوم در مدارس متوسطه منطقه برگزار شد .
رضا برمک رئیس اداره آموزش وپرورش خارگ در حاشیه بازدید از جلسه زمون مذکور بیان کرد:ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به عنوان جزیی جدا ناشدنی از فرایند یاددهی ویادگیری محسوب می شود که هدف آن کشف مشکلات آموزش و یادگیری و برنامه ریزی برای رفع این مشکلات می باشد .
وی در خصوص ویژ گی های این آزمون عنوان داشت : این نوع ارزشیابی صرفا به ارزشیابی از جانب معلم محدودنمی شود ، بلکه در کنار آن ، یادگیرنده به خود ارزشیابی فردی ، گروهی و کلاسی می پردازد واز این طریق نقاط قوت و ضعف خویش ، گروه و کلاسی را که در آن عضویت داردروشن می سازد .
رضا برمک در ادامه گفت : نتابج ارزشیابی فرایند مدار ، نه تنها میزان تحقق هدفهارا درهر مرحله از آموزش و یادگیری نشان می دهد ، بلکه بازخورد آن ، زمینه ی اصلاحات لازم در برنامه ی درسی ، مواد آموزشی ، رسانه ها ، روشهای تدریس و فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را فراهم می نماید .
رئیس اداره آموزش وپرورش خارگ درپایان از کلیه دست اندرکاران برگزاری آزمون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تقدیر وتشکر کرد .