مدیر عامل متا اعلام کرد که تا پایان سال آینده، میزان محتوای توصیه شده با هوش مصنوعی در فیدهای کاربران برای رقابت با تیک تاک دو برابر میشود.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، گفت:"این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۳، میزان محتوای حسابهای پیشنهادی که مردم هنگام استفاده از اینستاگرام و فیسبوک مشاهده میکنند، دو برابر خواهد کرد. او گفت که چنین توصیههایی در حال حاضر تقریباً ۱۵ درصد از محتوای فیسبوک را تشکیل میدهند.
به گزارش سایت ورج؛ اخیرا مارک زاکر برگ تغییراتی در فیسبوک ایجاد کرد و نام آن را ساخت موتور کشف نامید. به گفته او این تغییرات برای رقابت با شبکه اجتماعی تیک تاک با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده است. پیش از این تغییرات تیک تاک یکی از پرکاربردترین برنامههای جهان بود.
مارک زاکر برگ توضیح داد:" یکی از تغییرات در کسب و کار ما، فیدهای اجتماعی است که عمدتا افراد و حسابهایی که آنها را دنبال میکنید توسط هوش مصنوعی هدایت میشوند. این هوش به شما محتواهایی که در فیسبوک یا اینستاگرام به آن علاقه دارید و برای شما جالب است را نشان میدهد.
براساس گزارشها، شبکه اجتماعی تیک تاک از ابتدا به عنوان یک نمودار اجتماعی (ارتباط با خانواده و دوستان) طراحی نشده و در ذهنها جای نگرفته مهندسان متا معتقدند که این امر به نفع برنامههای مارک زاکر برگ بوده و باعث جذابیت آنها شده است. تیک تاک یک پلتفرم برای اشتراکگذاری فیلم و ویدئو کاربران است.
او گفت متا از هوش مصنوعی برای توصیه تمام محتوایی که مردم به صورت عمومی در سرویس خود به اشتراک میگذارند، مانند لینکها یا عکس ها، استفاده خواهد کرد. مدیر عامل متا با اشاره به تمرکز منحصر به فرد TikTok بر روی ویدئوهای کوتاه، گفت:"من فکر میکنم کاری که ما انجام میدهیم بسیار منحصر به فرد خواهد بود. زیرا مردم نمیخواهند محدود باشند".
آخرین تغییر بزرگ فیسبوک در نحوه توصیه محتوا در سال ۲۰۱۸ بود، زمانی که زاکربرگ استراتژی متمرکز بر تشویق تعاملات اجتماعی معنی دار (MSI) بین دوستان در فید خبری را اعلام کرد.