کد خبر : ۵۴,۰۴۸
۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۲۲
تفکیک پسماند از مبدا در خارگ محقق شود
بخشدار ویژه خارگ گفت: زمینه ترویج فرهنگ استفاده از تفکیک پسماند با ارائه راهکارها و آموزش‌های لازم و اقدامات انگیزشی برای تفکیک پسماند از مبدا باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.
محمدرضا دشتی زاده ظهر سه‌شنبه در جلسه مدیریت پسماند جزیره خارگ اظهار داشت: زمینه ترویج فرهنگ استفاده از تفکیک پسماند با ارائه راهکارها و آموزش‌های لازم و اقدامات انگیزشی برای تفکیک پسماند از مبدا باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.
 
وی افزود: جانمایی نخاله‌های ساختمانی با محوریت عملیات عمومی و تأیید محیط زیست جزیره صورت بپذیرد.
 
بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: دستگاه تولید کود کمپوست مجدداً با اقداماتی که از طریق مدیریت عملیات عمومی در حال انجام هست به زودی در مدار قرار خواهد گرفت و اثر گذاری در فضای سبز جزیره مهیا خواهد شد.
 
دشتی زاده خاطر نشان کرد: در خصوص زباله‌های شناورهای شرکت ملی نفت کش برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا چرخه انتقال به خوبی صورت بپذیرد.
 
نماینده عالی دولت در بخش ویژه خارگ گفت: طبق قوانین ابلاغی جدید عدم مدیریت صحیح پسماند به عنوان ترک فعل مدیران تلقی و طبق مقررات برخورد خواهد شد.
 
وی افزود: تخلیه نخاله به غیر از مکان‌های مشخص شده شامل اعمال قانون از طریق محیط زیست طبق قوانین و مقررات حقوقی خواهد شد و با شرکت‌های پیمانکاری که به محیط زیست خارگ آسیب وارد کنند برخورد خواهد شد.
 
دشتی زاده یادآور شد: وظیفه ما این است که محیط زیست را برای آیندگان به یادگار بگذاریم و تاریخ در خصوص عملکرد و تصمیمات ما در این حوزه قضاوت خواهد کرد، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی و برگزاری سمینارهای زیست محیطی و آموزشی یکی از نیازهای امروز جزیره خارگ هست که دستگاه‌های متولی می‌بایست در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید