کد خبر : ۵۴,۴۷۵
۲۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۰۲
دفع نامطلوب روزانه بیش از ۱۵۰۰ تن پسماند در استان بوشهر
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: روزانه یکهزار و ۵۲۰ تن پسماند و زباله در استان بوشهر تولید می شود که دفن آن نامطلوب است.
فرهاد قلی‌نژاد روز یک شنبه در کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان بوشهر افزود: از میزان تولید یکهزار و ۵۲۰ تن زباله در طول ۲۴ ساعت، ۱۰۵ تن پسماند صنعتی، ۵۵ تن کشاورزی، ۴ تن عفونی و مابقی خانگی است.
 
وی افزود: پسماندهایی روزانه تولید شده در بخش های خانگی، صنعتی، کشاورزی و عفونی در حالی به شیوه های سنتی و غیر اصولی در استان بوشهر دفع و دفن می شوند که می توانند به عنوان کانون بیماری ها و آلودگی های زیست محیطی خود را نشان دهند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: همه شهرستان های ۱۰ گانه استان بوشهر برای دفن پسماندها و دفع اصولی آن، دچار مشکل هستند که نیاز است در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.
 
قلی نژاد با اشاره به حمایت دولت برای اجرای طرح های دفن پسماند، گفت: شهرداری های استان بوشهر می توانند از محل صندوق ملی، طرح های دفع و دفن پسماند را اجرایی کنند.
 
وی یاداور شد: استفاده از توان شرکت های دانش بنیان استان بوشهر برای بازیافت و حتی دفع انواع پسماند ها می تواند کارگشا شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در طی سه سال گذشته با انتقال پسماندهای صنعتی خطرناک تولید شده در این استان به مراکز بازیافت اصولی در خارج از استان، اجازه آلودگی خاک بوشهر داده نشده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید