کد خبر : ۵۵,۱۴۳
۸ دی ۱۳۹۴ ۲۰:۰۹
با تعمیر سه گوی شناور جدید شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارک، قابلیت پهلودهی و بارگیری نفتکش‌ها در فضای خارج از اسکله‌ها در جزیره خارک تا پایان سال افزایش یافت.
، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با مدیریت‌های امور بین‌الملل، نظارت بر تولید نفت و گاز، اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات  مواد نفتی، شرکت نفت و گاز پارس و مجتمع گاز پارس جنوبی عملیات بارگیری محموله میعانات گازی از فاز ۱۵ و ۱۶ انجام شد.
 
برای اجرای این عملیات پس از پهلودهی نفتکش، ۴۸۰  هزار بشکه میعانات گازی به گوی شماره یک پایانه عسلویه  پهلو داده شده و بارگیری میعانات گازی تولیدی فازها انجام شد.
 
ساخت موتور «فوجی دیزل ۲۳۵۰ اسب بخار» با قطعات اصلی آن تماما در داخل کشور ساخته شده است؛ قطعات اصلی لاینر، پیستون، شاتون، دسته شاتون و سایر قطعات کوچک این موتور برای نخستین بار در تبریز ساخته شد و نخستین موتور یدک کش آتشخوار ساخت داخل در شرکت پایانه های نفتی ایران، شناور عملیاتی « ۱۲ فروردین » در پایانه نفتی خارگ  مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
بر اساس این اولویت مهم، یک یا دو سال آینده از خرید تجهیزات خارجی بی نیاز می شویم و انتظار می رود تا پایان سال ۱۳۹۴ به خودکفایی صد در صدی در تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز پایانه های نفتی برسیم. موتور ساخته شده نسبت به نمونه خارجی با ۸۰ درصد صرفه جویی ارزی تامین شده است.
 
با تعمیر سه گوی شناور جدید شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارک، قابلیت پهلودهی و بارگیری نفتکش‌ها در فضای خارج از اسکله‌ها در جزیره خارک تا پایان سال افزایش یافت.
 
پس از تعمیر گوی شناور شماره یک پایانه میعانات گازی عسلویه، تعمیر سه گوی شناور جزیره خارک نیز آغاز شد و از پایان اسفند ماه امسال به تدریج مورد بهره برداری مجدد قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید