کد خبر : ۵,۵۳۱
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸
احساس مسئولیت بوشهری‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شده است
خارگ نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بوشهر در مبارزه با کرونا خوب عمل کرد و در وضعیت سفید بود ولی به ناگاه جهش عجیبی داشت که به نظر می‌رسد این شرایط ناشی کاهش احساس مسئولیت شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
به گزارش خارگ نیوز؛ ابوذر دهدار روز دوشنبه در نشست شورای شهر با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در پروازهای هواپیمایی از بوشهر به تهران نیز فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود یا چه الزامی دارد امتحانات دانش آموزان حضور فیزیکی داشته باشند.

 

وی بیان کرد: همچنین در حالی که ادارات ما با توجه به شرایط موجود ظرفیت دورکاری داشتند دورکاری کارکنان برداشته شد.
 
دهدار گفت: از زحمات پزشکان، پرستاران که در خط مقدم حفظ و حراست از سلامتی مردم در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به صورت شبانه روزی می تلاش کنند قدردانی می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین از فعالیت نیروی انتظامی، سپاه ،ارتش و خانه مشارکت‌های مردمی در این ایام همکاری بسیار خوبی داشتند تقدیر می‌شود.
 
دهدار گفت: مدیریت شهری بوشهر نیز همزمان با شیوع این ویروس اقدامات خود را شروع کرد که از جمله آنها می‌توان به ضد عفونی سطح شهر، اماکن عمومی، تجاری، ادارات و ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد.
 
وی عنوان کرد: از دیگر اقدام‌های صورت گرفته می‌توان به تمدید جایزه خوش حسابی و بخشودگی ۲ ماه اجاره اماکن تجاری تفریحی (که مالکیت آن بر عهده شهرداری است و به دلیل کرونا تعطیل شده بود)، موافقت با عقب افتادن چک‌های سررسید شده  و اختصاص فضاهای تبلیغاتی شهر برای ارائه پیام های آموزشی مبارزه با ویروس کرونا و تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد.
 
دهدار ادامه داد: در جهت حمایت از کادر درمانی نیز این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت‌های قانونی در عرصه خدمات شهری و عوارض‌ها معافیت‌هایی برای کادر درمانی اعمال شود.
 دیگر عضو شورای شهر بوشهر گفت: با توجه به اینکه هزینه تست کرونا بالا است و دانشگاه نیز در جهت تامین کیت و هزینه ها مشکل دارند نیاز است ادارات پرداخت هزینه تست کرونا کارکنان خود را بر  عهده بگیرند. 
 
عبدالخالق برزگرزاده افزود:پیشنهاد می‌شود در راستای تجمع کمتر شهروندان و صرف زمان کمتر برای تست کرونا، مراکز نمونه‌گیری افزایش یابد.
 
دیگر عضو شورا شهر بوشهر نیز گفت: شهرداری باید فعالیت‌های خود در مبارزه با کرونا در  قبل از نوروز را متوقف نکند و همکاری مدیریت شهری و دانشگاه علوم‌پزشکی در این زمینه بیشتر شود.
 
مهرزاد آسایش افزود: محیط پیرامونی درمانگاه نبی اکرم آلودگی داشت که با حضور شهرداری این موضوع حل شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین در مورد امتحانات دانشگاه دانشجویان و اساتید دچار سردرگمی شدند که باید یک تصمیم قاطع در این زمینه گرفته شود.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید