کد خبر : ۵۷,۶۱۴
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۱۴
تورهای ماهیگیران خارگی پُر و دست ها خالی است
مه غلیظ صبحگاهی و شبانگاهی در اصطلاح محلی های مازندران به عنوان «ماهی چِرِم» گفته می شود زمانی که آغاز آن نوید روزهای خوش برای صید و صیادی است.
طی چند روز گذشته مازندرانی‌ها هر صبح و شام در برخی مناطق استان با مه غلیظ صبحگاهی روبرو بودند، گویی بوی اسپند و عود در آسمان خدا بلند شده و این حال و هوا را محلی‌ها ماهی چرم گویند.
 
فصل صید و صیادی درخارگ ماه‌های پایانی را سپری می‌کند و طی ماه‌های گذشته و جاری حال و روز صیادان به نسبت گذشته خوب بوده است و بازار نیز با فراوانی ماهی روبرو بوده است. روزهای پایانی صید و صیادی بیشتر گونه‌های که در تور صیادان می‌افتد از نوع شیراست و بازار ماهی شیر در جزیره داغ است.
 
ماهی شیر، مه غلیظ و فراوانی ماهی نیز سبب آن نشد تا نرخ این دردانه‌های خلیج فارس شکسته شود و هرچه ماهی بیشتر، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.
 
گزارش میدانی خبرنگاران خارگ از بازار ماهی خارگ نشان می‌دهد که نرخ گونه‌های مختلف به طور میانگین از ۱۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بسته به نوع آن نوسانان دارد و هرچه ماهی تازه‌تر باشد، گران‌تر است.

 

صید و صیادی در جزیره خارگ بیشتر به شکل پره است که صیادان با کمک تورهایی به ارتفاع ۱۰ متر و طول هزار متر و با استفاده از قائل به صورت نیم دایره‌ای در فاصله مشخصی از ساحل، تورهای را پهن می‌کنند و سپس به کمک تراکتور، تورها را به ساحل می کشند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید