کد خبر : ۵۸,۰۵۵
۲ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۴۰
مکزیک خودروهای برقی زیادی تولید می‌کند، اما تعداد اندکی از مکزیکی‌ها آنها را می‌رانند.
با توجه به برنامه تسلا برای افتتاح کارخانه پنج میلیارد دلاری گیگافکتوری در مکزیک، این کشور باید به زودی قطب تولید وسایل نقلیه الکتریکی شود اما خودروهای بدون آلایندگی برای اکثر مکزیکی‌ها بسیار گران هستند و رانندگی با آنها در بسیاری مناطق با عدم دسترسی به ایستگاه‌های شارژ کافی، ممکن نیست.
 
شرکت‌های جنرال‌موتورز، فورد موتور، بی ام و و آئودی فولکس واگن در حال تولید خودروهای برقی در مکزیک هستند یا قصد دارند این کار را انجام دهند و مکزیک همچنین یک تولیدکننده خودروهای برقی خانگی با نام Zacua  دارد که در فهرست ثبت نشده است.
 
مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه و از مدعیان ریاست جمهوری آینده مکزیک گفت که دولت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ نیمی از کل خودروهای فروخته شده در داخل کشور را خودروهای برقی تشکیل دهند.
 
مقامات نیز اظهار کردند که این هدف شامل تمام وسایل نقلیه بدون آلایندگی، از جمله خودروهای هیبریدی و هیدروژنی است. با این حال، برای رسیدن به آن کار زیادی لازم است.
 
طبق گزارش انجمن صنعت خودرو مکزیک، خودروهای برقی تنها ۰.۵ درصد از فروش خودروهای داخلی سال گذشته را تشکیل می‌دادند که بسیار پایین‌تر از ۵.۸ درصدی ایالات‌متحده است و اگر هیبریدی‌ها افزوده شود، مکزیک به ۴.۷ درصد می‌رسد.
 
سال گذشته حدود ۱.۱ میلیون خودروی جدید در مکزیک فروخته شد و فقط ۵۶۰۰ دستگاه از این خودروهای الکتریکی بودند که بسیار کمتر از ۸۴۰۰ فروخته شده در بزرگ‌ترین بازار خودروی آمریکای لاتین، برزیل است. این کشور برای استفاده از خودروهای الکتریکی به ایستگاه های شارژ بیشتری نیاز دارد. مکزیک حدود ۱۱۰۰ ایستگاه شارژ در کشور دارد که بیشتر در پایتخت و شهرهای بزرگ هستند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ارزان‌ترین مدل تسلا با حدود ۵۵ هزار دلار قیمت و افزوده‌شدن هزینه شارژر، به این معنی است که اکثر مکزیکی‌ها نمی‌توانند یک خودروی الکتریکی بخرند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید