کد خبر : ۵۹,۹۵۶
۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵
عملیات بیت‌المقدس خاری در چشم دشمنان/ سوم خرداد روز غرور ملی است
 به گزارش خارگ نیوز، عملیات الی بیت المقدس و یا عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله بود.
 
در ابتدا نیروهای عراقی با هدف آغاز عملیات دفاعی از خرمشهر عقب‌نشینی کردند و در اول خرداد ۱۳۶۱ ارتش عراق پاتک بزرگی را برای پس زدن نیروهای مسلح ایران آغاز کرد و سرانجام نیروهای ایرانی توانستند در مقابل پاتک گسترده ارتش عراق، مقاومت کرده و در سوم خرداد ۱۳۶۱ نیروهای ایرانی، به‌طور کامل بر شهر خرمشهر مسلط شدند و این شهر را که از روزهای نخست جنگ به اشغال ارتش عراق درآمده بود، آزاد کردند.
 
در هنگام عقب‌نشینی نیروهای ارتش عراق، بیش از ۱۹ هزار سرباز عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند، همچنین مقادیر قابل‌توجهی مهمات و ادوات رزمی باقیمانده در خرمشهر نیز در کنترل نیروهای ایرانی قرار گرفت.
 

سوم خرداد نماد پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان محسوب می‌شود، ‏دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی باید بدانند فرزندان این مرزوبوم به دشمنان اجازه ‏کوچک‌ترین تعرضی نسبت به آب‌وخاک ایران اسلامی را‬ نخواهند داد، در این زمینه باید برای هوشیاری و بصیرت‌افزایی نسل جوان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان حقایق پرداخت.‏

 

خارگ قهرمان در خط مقدم جبهه حضور داشت ولی از این جزیره مقاوم رزمندگان فراوانی به جبهه‌های جنوب و غرب کشور اعزام شد که خود نشان از عزم و همت والای این اهالی مقاوم و صبور دارد. جزیره خارگ زیر آتش سلاح‌های پیشرفته دشمن، قهرمانانه ایستاد تا قلب تپنده اقتصاد کشور از تپش نایستد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید