کد خبر : ۶۰,۵۲۳
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۶
سرپرست اداره کل انتقال خون اصفهان گفت:سال قبل ۱۳۷ هزار واحد خون در این استان اهدا شد و امسال طبق دستورالعمل سازمان انتقال خون باید ۱۶۰ هزار واحد خون گیری انجام شود تا بتوانیم نیازهای استان را تامین کنیم.
کیان دهراب پور روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار ویژه کاشان افزود: برای انجام ۱۶۰ هزار خون گیری در سال جاری ۹۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است،در حال حاضر اعتبار ما ۵۰ میلیارد تومان است و باید دستگاه های مربوط به ویژه استانداری اصفهان و فرمانداری ویژه کاشان در تامین اعتبار اداره کل انتقال خون را یاری کنند.
 
وی اظهار کرد:سال گذشته ۱۲ هزارو ۳۱۵ مورد خون گیری در کاشان داشتیم،اعتبار ما جاری و تملک دارایی است،اداره انتقال خون کاشان ۱۸ نفر نیرو دارد و این تعداد کافی نیست،باید نسبت به ترمیم نیروی انسانی دستگاه های مربوط این اداره را حمایت کنند.
 
سرپرست اداره کل انتقال خون اصفهان گفت:کاشان باتوجه به جمعیت قدمت،هنر و سیاست در جایگاه یک استان قرار دارد و اهمیت این منطقه اعتبارات بیشتری برای انتقال خون می طلبد ، این شهرستان بعد از اصفهان رتبه دوم شاخص های انتقال خون در استان را دارد.
دهراب پور گفت: به ازای هر نیرو در انتقال خون ۷۵۰ واحد خون گیری در سال داریم و کار کارمند ما نسبت به کشور زیاد و اعتبار جاری ما ضعیف است.
 
وی اظهار کرد: در استان اصفهان ۶۴ مرکز بهداشتی از فراورده های خونی ما برای رفع مشکل بیماران استفاده می کنند و ۱۰ مرکز در کاشان است ، در سال جاری انتظار ما از سازمان مدیریت و برنامه ریزی این است که اعتبارات جاری بیشتری به این اداره کل اختصاص دهد.
 
سرپرست اداره کل انتقال خون اصفهان گفت: عملکرد انتقال خون استان اصفهان با همه کمبودها تاکنون هیچ نقص و ایرادی نداشته اما باید شرایط رفاهی کارکنان ارتقا یابد.
 
وی افزود: در حال حاضر تجهیزات انتقال خون اصفهان مستهلک بوده و نیازمند تجهیزات جدید هستیم و باید اعتبارات تملک دارایی در شهرستان کاشان برای اداره انتقال خون این شهرستان بیشتر شود.
 
دهراب پور افزود: در استان اصفهان ظرفیت خوبی به لحاظ خیران داریم و ساختمان انتقال خون کاشان خیرساز است و باید از ظرفیت خیران در تجهیز نیازمندی های انتقال خون کاشان استفاده شود.
 
فرماندار ویژه کاشان هم گفت: این شهرستان از لحاظ فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و غیره ویژه است و دارای ابعاد استانی است و امکانات خوبی در حوزه سلامت دارد.
 
محمدشریف زارعی افزود: کاشان خدمات پزشکی به یک میلیون نفر در نطنز،آران و بیدگل،قم ، اراک و دلیجان و حتی سراسر کشور ارائه می کند.
 
وی اظهار کرد: ۱۲ هزارو ۳۱۵ واحد خون گیری سال قبل در کاشان انجام شد که این میزان ۱۰ درصد استان را شامل شده و این نشانه فرهنگ غنی این منطقه است.
 
فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: کمبود نیروی انسانی اداره انتقال خون کاشان پیگیری می شود و حجم بالای کار در این حوزه نیازمند تقویت است.
 
زارعی گفت: باید از ظرفیت خیران برای تجهییز اداره انتقال خون کاشان استفاده کرد، اهدای خون برای مردم ای منطقه یک ارزش است.
 
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید