کد خبر : ۶۱,۰۳۸
۱ تیر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست‌های دولت سیزدهم و به ویژه دیپلماسی سیاسی آیت الله رییسی سبب شده است تا ایران در کانون توجه قرار گیرد و این شرایط ثبات اقتصادی کشور در سال جاری را رقم می‌زند.
سید صولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، استاندار و نمایندگان مجلس این استان اظهار داشت: دیپلماسی سیاسی آیت‌الله رییسی سبب شد تا دشمنان ما همه گزینه‌ها را از روی میز بردارند و به گزینه مذاکره عادلانه تن در دهند و مخالفان نظام به موافق تبدیل شدند و موافقان نظام عزت گرفتند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در کانون توجه قرار گرفته و این سبب می‌شود در سال ۱۴۰۲ به ثبات اقتصادی برسیم و به اهداف ترسیم شده در حوزه مسکن و احداث یک میلیون واحد در سال، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی، ارتقای سطح سلامت و افزایش امید به زندگی و توسعه متوازن و عادلانه، افزایش صادرات غیرنفتی به جایگاه خوبی دست یابیم هرچند کارهای دیگری برای اقتدار اقتصادی در برنامه تحولی دولت تعیین شده که در ادامه محقق می‌شود.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت سیزدهم تنها دولتی است که پس از سکانداری مدیریت اجرایی کشور، برنامه‌محور حرکت کرد و سند تحولی در آغازین روزهای تشکیل دولت تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شد.
 
مرتضوی افزود: سند تحولی دولت سیزدهم متناسب با سند چشم‌انداز، سند توسعه ششم، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اسناد آمایش سرزمین در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، سیاست خارجی تعریف و تدوین شده است.
 
عبور از بحران مالی سال ۱۴۰۰ عبوری شبیه معجزه بود
 
وی با بیان اینکه عبور از بحران مالی سال ۱۴۰۰ عبوری شبیه معجزه بود، اظهار داشت: این دولت شجاعت به خرج داد و آیت‌الله رییسی با مدد الهی و پشتیبانی ملت و هدایت رهبر معظم انقلاب در آغازین سال دولتش کار بزرگی را در خصوص حذف ارز ترجیحی انجام داد که کاری بود کارستان و امید داریم در سال ۱۴۰۲ به عنوان کارگزاران شعار رهبر معظم انقلاب را در حوزه رشد اقتصادی و مهار تورم محقق کنیم.
 
مرتضوی ادامه داد: این دولت نه تنها دال مرکزی خود را در حوزه اقتصاد قرار داده است بلکه آیت الله رییسی آستین همت بالا زد و با دیپلماسی در سیاست خارجی امروز کشور را به کانون ثبات تبدیل شده است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در برخی مناطق کشور ناترازی‌هایی وجود دارد، تاکید کرد: آیت‌الله رییسی تاکید بر عدالت در توزیع امکانات دارند و این مهم از سوی این وزارتخانه به جد پیگیری می‌شود و تمام استانها که شاخص برخورداری آنها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان از متوسط کشوری پایین‌تر است باید به متوسط کشوری برسند.
 
تثبیت اشتغال برای دولت بسیار مهم است
 
وی با بیان اینکه تثبیت اشتغال برای دولت بسیار مهم است، یادآور شد: دولت درصدد آنست که برای استان‌های مهاجرفرست طرحی نو دراندازد تا با ایجاد و تثبیت اشتغال در این مناطق از مهاجرت در این مناطق جلوگیری کند.
 
مرتضوی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه درمان، سرمایه‌گذاری و اقدامات رفاهی ورزشی و جذب سرمایه‌گذار برای این استان برنامه دارد.
 
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سفر سه روزه به استان چهارمحال و بختیاری از نمایشگاه اقوام ایران زمین بازدید و مصوبات سفر قبل را پیگیری می کند.
 
کلنگ زنی یک مرکز درمانی و دیدار با اصناف و سرمایه گذاران استان از دیگر محورهای سفر سید صولت مرتضوی است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید