کد خبر : ۶۱,۰۴۷
۱ تیر ۱۴۰۲ ۰۸:۲۶
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اذعان کرد که پیشرفت ضدحمله علیه نیروهای روسیه «آهسته‌تر از حد انتظار» است.
 زلنسکی در مصاحبه‌ای با بی.بی.سی که چهارشنبه بخش‌هایی از آن منتشر شد، گفت: برخی فکر می‌کنند که این یک فیلم هالیوودی است و انتظار دارند همین الان نتایجش را ببینند. اما اینگونه نیست. جان مردم در خطر است.
 
این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته که مسکو شاهد «فروکش کردن» ضدحمله اوکراین است و کی‌یف دریافته که «هیچ شانسی» ندارد.
 
با این حال، اوکراین مدعی است که در روزهای اخیر کنترل هشت روستا را از روسیه باز پس گرفته است که اولین دستاوردهای مهم کی‌یف در هفت ماه اخیر در میدان نبرد به شمار می‌آید.
 
زلنسکی درباره علت پیشروی آهسته در مقابل روسیه گفت که نیروهای روس ۲۰۰ هزار کیلومتر از سرزمین‌های اوکراین را مین‌گذاری کرده‌اند.
 
مصاحبه زلنسکی با برگزاری کنفرانسی در لندن درباره اوکراین همزمان شده که قرار است در آنجا وعده‌هایی برای ارائه کمک اقتصادی و بازسازی اوکراین داده شود.
 
واشنگتن گفته که ۱.۳ میلیارد دلار به کی‌یف کمک خواهد کرد اما دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین ابراز امیدواری کرده که شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بیش از ۶ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کنند.
 
غرب تاکنون ده‌ها میلیارد دلار تجهیزات نظامی از جمله تانک و خودروهای نظامی به اوکراین داده تا از آنها در مقابل روسیه استفاده کند.
 
برخی حامیان اوکراین هشدار داده‌اند که این کشور در ضدحمله علیه روسیه باید نتایج قابل توجهی به دست آورد، در غیر این صورت حمایت غرب از کی‌یف کم‌رنگ خواهد شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید