کد خبر : ۶۱,۰۷۲
۱ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۲
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی از ماندگاری هوای گرم در این استان خبر داد و گفت: براساس الگوهای هواشناختی تا اوایل هفته آینده دمای هوا در استان نوسان چشمگیری ندارد.
جواد نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته هم با تداوم گرمای هوا در برخی ایستگاه‌های استان شاهد ثبت رکوردهای جدید از افزایش دما بودیم.
 
وی تصریح کرد: ماندگاری هوای گرم در منطقه، افزایش مصرف برق و آب را در پی دارد که درخواست ما از مردم این است صرفه‌جویی در مصرف را مد نظر داشته باشند.
 
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: شدت گرما در هفته جاری به گونه‌ای بود که همه شهرستان‌ها جز سربیشه دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند همچنین تغییرات دما نسبت به شرایط نرمال چهار تا ۶ درجه افزایش یافت.
 
وی بیان کرد: به‌تدریج از اواسط هفته آینده از شدت گرما در استان کاسته خواهد شد.
 
نخعی افزود: طی ۲۴ ساعت آینده افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک همچنین افزایش ابر در منطقه قابل پیش‌بینی است و از جمعه شب تا یکشنبه هفته آینده با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه وزش باد و گرد و خاک تشدید می‌شود.
 
وی اظهار داشت: در پی آن کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی قابل پیش‌بینی است و در مرزهای شرقی وقوع طوفان گرد و خاک می‌تواند خسارت‌زا باشد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید