کد خبر : ۶۱,۰۷۵
۱ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۳
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از بازگشایی موزه های این استان پس از مدت‌ها تعطیلی خبر داد.
کریم لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان اردبیل ۱۱ موزه دارد که تعدادی از این موزه‌ها به‌ویژه در شهرستان‌های استان در دوره کرونا تعطیل شده بود و به‌تدریج با تامین نیروی انسانی این موزه‌ها فعالیت خود را از سر می‌گیرند.
 
وی ادامه داد: موزه نمین پس از یک دوره تعطیلی با انتقال اشیا و ساماندهی ساختمان موزه، آماده بازگشایی می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: موزه نمین در مرکز این شهر و در خانه تاریخی صارم‌السلطنه که مربوط به دوره قاجار است قرار دارد و با بازگشایی این موزه جاذبه میراثی مهمی برای بازدید گردشگران و علاقمندان ایجاد می‌شود.
 
او افزود: پس از راه‌اندازی موزه نمین، بازگشایی موزه شهرستان‌های نیر و خلخال نیز در برنامه اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان قرار دارد.
 
استان اردبیل به خاطر پیشینه غنی تاریخی خود دارای موزه‌های متعددد است که از جمله آنها می‌توان موزه چینی خانه بقعه شیخ‌صفی، موزه سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی ، موزه مفاخر دینی ، موزه مردم‌شناسی ،موزه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین ، موزه باستان‌شناسی شهر نیر، موزه باستان‌شناسی شهر خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر را نام برد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید