کد خبر : ۶۱,۰۸۴
۱ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷
سرپرست معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: سال گذشته به ۱۳ هزار و ۳۱۲ متقاضی معادل ۸۳ درصد درخواست‌ها در استان وام ازدواج پرداخت شده که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
حمیدرضا اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج، مبلغ پرداختی وام ازدواج را طی سال‌ گذشته ۱۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۴۹.۱ درصد کل تسهیلات پرداخت شده در سطح کشور به استان زنجان اختصاص داشته است.
 
این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر وام ازدواج برای دختران و پسران زیر ۲۳ و ۲۵ سال به میزان ۲۲۰ میلیون تومان و سایر افراد ۱۸۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
 
وی، همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات را خوب عنوان کرد و گفت: امیدواریم پرداختی ها در سال جاری تسریع شود.
 
سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان زنجان با بیان اینکه در هفته ازدواج، جشن وصال ۱۴۰ زوج در ۹ نقطه استان برگزار می شود، اضافه کرد: این جشن ها در دندی، هیدج، صائین قلعه، قیدار، خرمدره، ابهر، طارم و زنجان برگزار شده یا در حال برگزاری است.
 
اسماعیلی، ترویج ازدواج به هنگام، فرهنگ سازی مشاوره ازدواج و مقابله با فرهنگ های نوظهور و جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج را از جمله اهداف برنامه‌های هفته ازدواج اعلام کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۱۳ مرکز مشاوره ازدواج در استان فعال است و در شهرستان های فاقد مرکز مشاوره به صورت مقطعی و بر حسب تقاضا مشاوره ها ارائه می شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید