کد خبر : ۶۱,۰۸۵
۱ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸
رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: کسانی که بامجوز شورای برون مرزی اعزام‌ می‌شوند پاداش آنها توسط وزارت ورزش پرداخت و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
رضا زارعی در گفت وگو با ایرنا درباره مسابقات پیش روی سنگنوردان برای کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: مسابقات جام‌های جهانی از اردیبهشت ماه با مسابقات ماده بولدرینگ ژاپن و کره جنوبی و ماده سرعت در کره و اندونزی آغاز شد. سپس این مسابقات در موارد بولدرینگ پارگ کشور چک، ایتالیا و اتریش ادامه یافت. در ادامه نیز جام‌های جهانی پیش از بازی‌های آسیایی در سوئیس و فرانسه برگزار خواهد شد که اقدامات لازم برای ثبت نام و اخذ مجوزهای لازم صورت گرفته است.
 
وی افزود: در ماده سرعت رضا علیپور و میلاد علیپور پس از حضور در اردوی روسیه در کره جنوبی و اندونزی حضور یافتند و بدلیل سطح بسیار بالای مسابقات از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماندند؛ اما هر دو رکوردهای خود را ارتقا دادند.
 
رئیس فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: علیپور در بازگشت با حضور در اردوی تیم ملی در نیشابور ضمن افزودن بر کیفیت اردو رکورد ایران را نیز به صورت غیررسمی ارتقا داد که این موضوع نشان از تاثیر مثبت حضور در جام‌های جهانی داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: در ماده بولدرینگ نیز علی برات‌زاده و الناز رکابی در جام جهانی همراه با عناوین 21 و 23 جهان تا صعود به نیمه‌نهایی فاصله‌ای نداشتند و رکوردهای قابل قبولی داشتند. قطعا در مسابقات آتی نتایج ورزشکاران کشورمان با تجربه حضور در جام‌های فوق ارتقا خواهد یافت.
 
زارعی درباره پرداخت هزینه ملی‌پوشان برای اعزام به جام‌های جهانی یادآور شد: حمایت فدراسیون بر اساس رتبه‌بندی ورزشکاران در اردوهای تیم ملی بوده و کلیه هزینه‌های نفرات برتر اردوها پرداخت شده است. سایر ورزشکاران نیز به نسبت از پشتیبانی برخوردار شده‌اند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا فاتحان قله‌های مرتفع بلند جهان چون اورست از فدراسیون مبلغی دریافت می‌کنند یا خیر؟ گفت: کسانی که بامجوز شورای برون مرزی اعزام‌می شوند پاداش آنها در صورت وجود منابع توسط وزارت ورزش پرداخت و مورد تقدیر قرارمی‌گیرند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید