کد خبر : ۶۱,۰۹۶
۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۹:۰۲
حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مناطق فلسطینی‌نشین کرانه باختری در حالی ادامه دارد که آمریکا، اتحادیه اروپا و ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ اقدام عملی برای متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.
 شهرک نشینان تندرو و مسلح صهیونیست چهارشنبه گذشته در ادامه وحشی‌گری خود به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری یورش برده و اقدام به آتش زدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها کردند.
 
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، «عمر قطین» جوان ۲۷ ساله در حین مقابله و مبارزه با شهرک نشنیان در ترمسعیا واقع در شمال شرق رام الله به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.
 
این در حالی است که چهار شهرک‌ نشین عصر روز سه‌شنبه بر اثر تیراندازی جوانان شهادت طلب فلسطینی در نزدیکی شهرک «عیلی» واقع در شمال رام الله کشته شده و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند. صهیونیست های ساکن شهرک های صهیونیست نشین در شمال رام الله از تندروترین صهیونیست‌ها و وابسته به جریان دینی موسوم به «صهیونیسم دینی» هستند.
 
پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و شهر قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۴۵۰ شهرک صهیونیست نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در آن‌ها ساکن هستند.
 
بی‌عملی؛ موضع آمریکا، اروپا و ارتش صهیونیستی در قبال تندروها
 
با وجود مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بر غصب و مصادره بیشتر شهروندان فلسطینی و احداث شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس افزوده است.
 
شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.
 
رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.
 
آمریکا، اتحادیه اروپا و ارتش صهیونیستی: محکوم است!
 
روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی از بازدید مقامات آمریکایی و اروپایی از شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری خبر داد و نوشت: عمر قطین جوان ۲۷ ساله فلسطینی کشته شده توسط شهرک نشینان دارای اقامت دائم آمریکا بوده و خانواده اش شهروند این کشور هستند.
 
دفتر امور فلسطین سفارت آمریکا در قدس اشغالی، هدف از بازدید مقامات آمریکایی از شهرک «ترمسعیا» را پیگیری تحولات این منطقه از نزدیک و آگاهی از مسائل، از زبان شهروندان آن اعلام کرد.
 
کارمندان وزارت خارجه آمریکا به همراه تعدادی از دیپلمات های اروپایی از جمله «سون فون بورگسدورف» سفیر اتحادیه اروپا از این منطقه بازدید کردند.
 
دفتر اتحادیه اروپا در سرزمین های اشغالی پیشتر در بیانیه ای خواستار تحقیق در مورد این جنایت و پیگرد قانونی عوامل آن شده بود.
 
براساس گزارش رسانه های عبری، نظامیان صهیونیست چهار شهرک نشین را در این رابطه بازداشت کرده اند.
 
بی‌عملی؛ موضع آمریکا، اروپا و ارتش صهیونیستی در قبال تندروها
 
«دفتر امور فلسطین سفارت آمریکا در قدس اشغالی» از بیانیه ارتش این رژیم در محکومیت حمله شهرک نشینان استقبال کرد و نوشت: افرادی که در این رابطه مسوول هستند باید براساس قانون محاکمه شوند.
 
روزنامه صهیونیستی «اسرائیل تایمز» با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد اهالی «ترمسعیا» تبعه آمریکا نیز هستند، نوشت: آنها از آمریکا به خاطر سکوت در قبال این جنایات عصبانی هستند.
 
جیک سولیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در گفت و گو با «زاچی هانگبی» همتای صهیونیست خود درباره حمله شهرک نشینان به فلسطینی ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.
 
جان کربی سخنگوی کاخ سفید نیز با محکوم کردن خشونت علیه فلسطینی ها خواستار خویشتنداری طرفین شد.
 
این رسانه صهیونیست، طرح کابینه نتانیاهو برای توسعه شهرک ها در کرانه باختری را عامل تقابل این کابینه با آمریکا و اروپا و به خطر افتادن پروژه عادی سازی با کشورهای عربی ارزیابی کرد.
 
گروه‌های حقوق بشر: بی‌عملی ارتش عمدی است
 
در شرایطی که رسانه های عبری از بازداشت تعداد انگشت شماری از شهرک نشینان بعد از حمله به این منطقه خبر داده اند، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گفت و گو با خبرنگاران به این موضوع اعتراف کرد که انتظار داشته تعداد بیشتری از شهرک نشینان بازداشت می شدند.
 
هاگاری گفته بود: ما باید جلوی وقوع این اتفاق را می گرفتیم اما نتوانستیم.
 
بی‌عملی؛ موضع آمریکا، اروپا و ارتش صهیونیستی در قبال تندروها
 
«اسرائیل تایمز» به حمله شهرک نشینان به شهرک «حواره» در ماه فوریه اشاره کرد و افزود: در آن زمان هم تعدادی از شهرک نشینان بازداشت شده اما خیلی زود آزاد شدند.
 
«زیو استاهل» مدیر گروه حقوق بشری «یش دین» در سرزمین های اشغالی، ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حمله شهرک نشینان به مناطق فلسطینی نشین را عمدی اعلام کرد.
 
وی گفت: بعد از حمله حواره، ارتش چهار ماه وقت داشت تا راه های جلوگیری از وقوع چنین حوادثی را بگیرد اما شهرک نشینان در روز روشن به فلسطینی های بی دفاع حمله کردند و ارتش دخالتی نکرد و شهرک نشینان هرکاری که خواستند، انجام دادند.
 
بن‌گویر: باید برای ترور هزاران تروریست آماده شویم
 
کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از اضافه شدن هفت ایست و بازرسی غیرقانونی در کرانه باختری از روز چهارشنبه خبر داده است.
 
رسانه های عبری زبان، ساخت این ایست و بازرسی ها را مورد حمایت «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اخیرا در جمع شهرک نشینان این منطقه گفته بود: ما نیاز به اقدام نظامی برای تخریب منازل و از بین بردن تروریست ها را داریم. نه فقط یک نفر یا چند نفر بلکه ممکن است مجبور به ترور هزاران نفر شویم.
 
باوجودی که نتانیاهو در کابینه های گذشته قول خراب کردن شهرک غیرقانونی «عیلی» را داده بود اما وی در کابینه جدید به متحدان تندرو خود قول داد تا این شهرک را قانونی اعلام کند.
 
شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری در مناطقی احداث شده اند که در گذشته حریم روستاها و شهرهای فلسطینی بوده اند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید