کد خبر : ۶۱,۳۸۶
۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۵:۲۶
کمبود اعتبار چالش پیش روی مباحث پرورشی/نوجوان پرسشگر تربيت کنیم
کمبود اعتبار، تعداد کم نیروی متخصص کار فرهنگی و پژوهشی برای کودک و نوجوان و برخی قوانین، چالش های پیش روی کار پرورشی و تربیتی در خراسان جنوبی است.
 به گزارش خارگ نیوز، تربیت و پرورش دینی و معنوی انسان‌ها یک کار چند بُعدی است که خانواده، مدرسه، رسانه، گروه همسالان و استعداد فردی در آن سهیم است و اگر همه این اضلاع در کار هم وظیفه خود را به درستی انجام دهند شخصیت کودک و نوجوان شکل می‌گیرد.
 
اگر وضعیت کودک و یا نوجوانی که دچار یک ناهنجاری شده را بررسی کنیم، در می‌یابیم که یکی از بخش‌های خانواده، مدرسه و یا رسانه در انجام وظایف خود دچار کم کاری شده است. در این بین نهاد مدرسه به واسطه ساعات طولانی حضور دانش‌آموز در آن در زمینه تربیت و پرورش بسیار تأثیرگذار است.
 
به راستی نهاد مدرسه به عبارت دقیق‌تر آموزش و پرورش در این زمینه چقدر احساس مسئولیت دارد و چه اقداماتی تاکنون انجام داده است.

 

 بعضی قوانین سخت و دست و پا گیر در حوزه آموزش و پرورش، نبود نیروی انسانی متخصص و مجرب در حوزه روانشناسی، مشاوره، سواد رسانه و… از جمله این موانع است.

 

چنین نیروهایی باید در مدرسه حضور داشته باشند تا دانش آموزان را به مسیر درست هدایت کرده و از دانش‌آموز بخواهند کار فرهنگی متناسب با اقتضای جامعه انجام دهد.

 

 عدم توجه به بحث تحقیق، پژوهش و نوآوری از دیگر موانع این حوزه است که باعث می‌شود روحیه پرسش‌گری و حل مسئله در دانش‌آموز به وجود نیامده و احساس نیاز به فعالیت فرهنگی برای از بین بردن مشکلات به وجود نیاید.

 

غفلت از مباحث پرورشی و تربیتی زیان غیر قابل جبرانی را به همراه دارد و یک نسل را به تباهی می‌کشاند و از این جهت از همین امروز باید آستین همت را در این زمینه بالا زد و برای آن برنامه ریزی کرد.

 

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید