کد خبر : ۶۲,۶۵۴
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۳۲
ساخت فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی کلید خورد
استاندار بوشهر از آغاز ساخت فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی از سرداران مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: این فیلم سینمایی با مشارکت سپاه و بنیاد شهید ساخته می‌شود.

 احمد محمدی‌زاده در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر خدمت به خانواده شهدا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: امنیت، آسایش، توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی مدیون ایثارگری شهدای گرانقدر و رزمندگان پرتوان اسلام است.

وی راه‌اندازی خانه ایثار در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: واگذاری زمین برای ساخت خانه ایثار استان در اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر قرار گرفته شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر نصب تصاویر شهدا در محافل عمومی از جمله دستگاه‌های اجرایی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون نگه می‌دارد.

آغاز ساخت فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی

محمدی‌زاده از ساخت فیلم سینمایی و مستند شهدای استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساخت فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی از رزمندگان و سرداران بزرگ مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج‌فارس با همکاری سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شده است.

وی تهیه فیلم سینمایی و فیلم مستند در وصف شهدا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این مهم در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با مشارکت دستگاه‌های مختلف قرار دارد.

استاندار بوشهر سرکشی از خانواده معظم شهدا و رزمندگان را یک رسالت همگانی و عمومی دانست و بیان کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از تجربیات دیگر استان‌ها استفاده شود.

محمدي‌زاده با اشاره به اینکه در هفته دولت برنامه‌های مهمی تدوین شده است تأکید کرد: یادواره شهدای دولت همزمان با هفته دولت با مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر برگزار شود.

تبدیل وضعیت استخدامی جامعه ایثارگری استان بوشهر

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از واگذاری زمین به جامعه ایثارگری استان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه اقدامات مهمی تهیه و اجرایی شده است.

نعمت‌الله غلامپور تبدیل وضعیت استخدامی جامعه ایثارگری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این راستا همکاری دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان بوشهر قابل تقدیر است.

وی از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند «و» تبصره 9 قانون بودجه خبر داد و گفت: این آیین‌نامه شامل برنامه ترویجی و تجلیلی است که تولید آثار فرهنگی و هنری در دستگاه‌های اجرایی و تجلیل از جامعه ایثارگری ادارات و برگزاری اردوها از آن جمله است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به برگزاری برنامه ویژه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: در این بخش همزمان با 26 مرداد برنامه ویژه‌ای در شهرهای استان بوشهر برگزار می‌شود.

غلامپور جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا را یکی از برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: در این راستا اقدامات مهمی در استان بوشهر انجام شده است.

وی با اشاره به بازسازی گلزار شهدای شهر بوشهر از ساخت خانه ایثار خبر داد و بیان کرد: در این راستا با واگذاری زمین ساخت خانه ایثار استان بوشهر آغاز می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر برگزاری یادواره شهدا را از برنامه‌های مهم امسال اعلام کرد و افزود: نصب تصاویر شهدای رزمنده زیر 12 سال سن استان در فرودگاه بوشهر مورد توجه است.

تولید فیلم سینمایی و مستند از شهدای شاخص استان بوشهر

مدیرکل صدا و سیمای بوشهر نیز با اشاره به برنامه‌های مهم این رسانه در عرصه ترویج ایثار و شهادت خاطر نشان کرد: در این زمینه برنامه‌های مهمی در بخش‌های مختلف صدا و سیما از جمله خبر، فضای مجازی، تولید تلویزیون و رادیو تهیه و پخش می‌شود.

مهدی حیدری تهیه فیلم سینمایی و مستند از شهدای شاخص را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: فیلم سینمایی شهیدان عاشوری، ماهینی، نادر مهدوی و دیگر ایثارگران استان بوشهر یک ضرورت است.

وی ادامه داد: ساخت فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی در دستور کار قرار گرفته است.

واگذاری زمین مسکونی به خانواده شهدا و ایثارگران در روستاهای استان بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر هم با اشاره به خدمات به جامعه ایثارگری گفت: احداث، تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی خانواده ایثارگران در اولویت برنامه بنیاد مسکن استان بوشهر قرار گرفته است.

علیرضا مقدم با بیان اینکه سال گذشته 100 واحد مسکونی خانواده‌های ایثارگران استان بوشهر ساخته، تعمیر و بازسازی شد تصریح کرد: در اجرا این طرح‌ها علاوه بر پرداخت وام کم بهره، کمک بلاعوض هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد شهید برای واگذاری زمین مسکونی به خانواده شهدا و ایثارگران در روستاهای استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: به متقاضیان یک قطعه زمین مسکونی همراه با پرداخت وام مسکن واگذار می‌شود.

در این نشست از فعالان دستگاه‌هایی اجرایی استان بوشهر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید