کد خبر : ۶۳,۱۹۱
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۳
کلید بوت لپ تاپ لنوو کجاست؟ کلید بوت لپ تاپ لنوو، یکی دیگر از ابزارهایی است که کمپانی لنوو به هدف آسایش و راحتی کاربران در اختیار آنها
کلید بوت لپ تاپ لنوو کجاست؟
 
کلید بوت لپ تاپ لنوو، یکی دیگر از ابزارهایی است که کمپانی لنوو به هدف آسایش و راحتی کاربران در اختیار آنها قرار داده است. به واسطه دکمه بوت یا همان Novo، کاربر می‌تواند به محیط بوت و بایوس Bios لپ تاپ لنوو دسترسی داشته باشد. در زمانی شاید به دلایل مختلف، مشکلات و خرابی‌های نرم افزاری متعددی در لپ تاپ لنوو دیده شود. حالا که این خرابی‌ها در نحوه کار با لپ‌ تاپ اختلال به وجود آورده است، باید به فکر چاره بود.
 
به همین دلیل به هدف رفع مشکلات به وجود آمده، کاربر می‌تواند از روش بازنشانی به تنظیمات کارخانه در لپ تاپ لنوو استفاده کند. اجرای این روش مستلزم استفاده از کلید بوت لپ (Novo Button) تاپ لنوو است. البته راه دیگری نیز وجود دارد که بتوانید بدون استفاده از این کلید، شرایط بازنشانی و تنظیمات کارخانه را در لپ تاپ لنوو اجرا شود. توجه داشته باشید که اجرای روش بوت کردن Booting در لپ ‌تاپ لنوو، بر اساس استفاده از هارد جانبی مانند هارد اکسترنال، usb، یا لوح فشرده انجام می‌شود.
 
 
 
کلید بوت لپ تاپ لنوو
 
استفاده از کلید بوت لپ تاپ لنوو و نحوه بوت شدن در لپ تاپ لنوو
 
در اغلب لپ تاپ‌ها برای روشن کردن سیستم، از کلید پاور استفاده می‌شود. اما در لپ تاپ‌های لنوو به غیر از کلید پاور، کلید دیگری نیز وجود دارد که آن را کلید بوت لپ تاپ لنوو می‌نامند. به طور عادی روشن کردن لپ تاپ لنوو Lenovo نیز با استفاده از فشردن کلید پاور Power انجام می‌شود. در ادامه پس از روشن شدن دستگاه، سفت افزار یا میان افزار بایوس شرایط نرمال بودن سیستم را بررسی خواهد کرد. پس از تایید سلامت هر کدام از سخت‌افزارهای لپ تاپ لنوو، ادامه فرایند فعال شدن و روشن شدن لپ تاپ را به سیستم عامل محول خواهد شد.
 
در این حالت کاربر با صفحه خوش آمدگویی روبرو شده و می‌تواند به واسطه فعال شدن سیستم عامل، از امکانات موجود در لپ تاپ لنوو خود استفاده کند. ولی این امکان وجود دارد که در زمان فشردن دکمه پاور، شرایط عادی نبوده و کاربر نتواند مانند همیشه از لپ ‌تاپ خود استفاده کند. به اصطلاح می‌گویند سیستم بالا نیامده یا سیستم بوت نشده. برای بروز این خرابی در لپ تاپ لنوو، دلایل متفاوت نرم افزاری و حتی سخت افزاری می‌تواند وجود داشته باشد. شاید سلامت یکی از سخت افزار‌های لپ تاپ لنوو توسط سفت افزار بایوس تایید نشده باشد.
 
برای رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ، می‌توانید به هدف تعمیر لپ تاپ لنوو به نمایندگی رسمی لنوو مراجعه کنید. اما اگر بخواهید شخصا در این زمینه اقدامی انجام دهید، راه‌کار استفاده از کلید بوت لپ تاپ لنوو پیشنهاد مناسبی است که می‌تواند مشکل را برای شما رفع کند.
 
 
 
کلید بوت لپ تاپ لنوو
 
نحوه استفاده از کلید Novo بوت لپ تاپ لنوو
 
وقتی نسبت به روشن کردن لپ ‌تاپ اقدام می‌کنید، میان افزار بایوس بر اساس اطلاعات موجود در هارد دیسک لپ‌ تاپ، شرایط بوت شدن سیستم لپ تاپ را فراهم خواهد کرد. بوت شدن یعنی معرفی آمادگی کامل لپ تاپ لنوو برای ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری به کاربر. این آمادگی مستلزم خواندن اطلاعات کاربردی و معرفی سیستم عامل است. اطلاعاتی که به طور نرمال در هارد دیسک لپ تاپ موجود است. اما بایوس در برخی از شرایط امکان دارد به اطلاعات هارد دیسک نتواند دسترسی داشته باشد. پس در این حالت فرایند بوت در سیستم ناموفق خواهد بود.
 
اما می‌توان با استفاده از راه‌های دیگر مانند استفاده از هارد‌های جانبی، شرایط را برای بوت شدن لپ تاپ لنوو فراهم کرد. یعنی لازم است که مسیرهای دیگری را به هدف بوت شدن در قسمت تنظیمات بوت معرفی کنید. در این حالت باید از کلید بوت لپ تاپ لنوو استفاده شود. لازم است که به محیط Boot Menu مراجعه کرده و در قسمت تنظیمات بوت، شرایط بوت شدن از طریق هارد جانبی مورد نظر را مشخص کنید. مثلا معین کنید شرایط بوت شدن از طریق فلش یا از طریق لوح فشرده انجام شود. برای استفاده از کلید بوت لپ تاپ لنوو، دو گام زیر را اجرا کنید.
 
 
 
کلید بوت لپ تاپ لنوو
 
در گام اول:
 
لپ تاپ را خاموش کنید. در ادامه به جای استفاده از دکمه پاور، طبق تصویر بالا از کلید بوت لپ تاپ لنوو (Novo) استفاده کنید. این کلید را نگه داشته تا شاهد روشن شدن لپ تاپ باشید.
 
 
 
کلید بوت لپ تاپ لنوو
 
در گام دوم:
 
پس از روشن شدن لپ تاپ لنوو شما با منو بوت Novo Button Menu مواجه خواهید شد. این منو از گزینه‌های متعددی برخوردار است. هرکدام از این موارد می‌توانند دسترسی خاصی را برای کاربران فراهم آورند.
 
با انتخاب منو Normal Startup سیستم لپ تاپ لنوو شما در صورت عدم وجود مشکل مانند همیشه بود خواهد شد.
 
با انتخاب منو BIOS Setup می‌توانید به قسمت بایوس و تنظیمات آن دسترسی داشته باشید. این تنظیمات می‌تواند شرایط بررسی، تحلیل و کیفیت عملکرد سخت‌افزارهای لپ تاپ لنوو راه برای کاربران فراهم آورد.
 
اما اگر انتخاب شما منو System recovery باشد، می‌توانید شرایط بازنشانی سیستم به تنظیمات اولیه کارخانه را برای لپ تاپ لنوو فراهم آورید. اجرای این راهکار می‌تواند به هدف رفع مشکلات زیاد نرم‌افزاری در لپ تاپ لنوو راهگشا باشد. بازنشانی سیستم به تنظیمات اولیه کارخانه به ریکاوری یا ریست فکتوری نیز معروف است. یادتان باشد قبل از اجرای این متد، از همه اطلاعات محفوظ در هارد لپ تاپ نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید. چرا که با این کار کلیه اطلاعات شما پاک خواهد شد.
 
و در آخر اگر انتخاب شما منو Booting Menu باشد. این همان گزینه‌ای است که اصلی‌ترین کاربرد کلید بوت لپ تاپ لنوو است. با انتخاب این منو شما شرایط تعیین نحوه بوت شدن لپ تاپ لنوو را مشخص خواهید کرد. می‌توانید با استفاده از حافظه جانبی، مشکل بوت شدن در لپ تاپ را رفع نمایید.
 
چه خدماتی در نمایندگی‌های لپ تاپ لنوو به کاربران ارائه می‌شود ؟
 
زمانی که در بازار محصولات دیجیتالی قدم می‌زنید، با برندها و کمپانی‌های مختلفی روبرو خواهید شد. در بین محصولات موجود در ویترین فروشگاه‌ها، برندی که از همه شاخص‌تر بوده و از طرفداران بیشتری برخوردار است، برنده لنوو نام دارد. کمپانی لنوو در زمینه طراحی و تولید انواع محصولات دیجیتالی مانند انواع تبلت و البته انواع لپ تاپ فعالیت دارد. لنوو محصولات خود را بر اساس سلیقه و نوع کاربری کاربران طراحی و تولید خواهد کرد. هر کدام از این محصولات، از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند.
 
شرکت بزرگ لنوو محصولات خود را با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت و در کارخانجات مکانیزه تولید می‌کند. به همین خاطر محصولات لنوو مانند لپ‌ تاپ از دوام و ماندگاری بی‌نظیری برخوردار خواهند بود. مشتریان می‌توانند به هدف خرید انواع لپ تاپ‌، به نمایندگی رسمی لنوو مراجعه کنند. اما امکان دارد در زمان استفاده از لپ تاپ شرایطی به وجود بیاید که کاربری از دستگاه با اختلال روبرو شود. با توجه به کیفیت در محصولات لنوو، دلیل مهم خرابی‌های متعدد، عدم استفاده درست و استاندارد کاربران خواهد بود. بهترین راه حل برای رفع مشکل و تعمیر لپ تاپ لنوو، مراجعه به نمایندگی‌‌های تعمیرات لپ تاپ لنوو است.
 
در نمایندگی‌های رسمی لنوو، خدمات متعددی به کاربران ارائه می‌شود. مشتریان و کاربران می‌توانند به هدف خرید بهترین نوع لپ تاپ، از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان فعال در این نمایندگی‌ها بهره‌مند شوند. از طرف دیگر در این نمایندگی‌ها شرایط ارائه خدمات پس از فروش و ارائه بهترین خدمات تعمیراتی نیز به کاربران ارائه خواهد شد. ایراد‌‌ها و مشکلات متعدد در لپ تاپ‌های لنوو تنها در نمایندگی‌های مورد تایید برطرف خواهند شد. به این دلیل که لپ تاپ‌های لنوو با استفاده از ابزارآلات خاص قابل تعمیر بوده و دسترسی به ابزار‌های پیشرفته، فقط در این نمایندگی‌ها ممکن خواهد بود.
 
 
 
کلید بوت لپ تاپ لنوو
 
چه دلایلی می‌تواند مانع بوت شدن لپ تاپ لنوو ‌شود ؟
 
از جمله خرابی‌های آزاردهنده در لپ تاپ لنوو، می‌تواند به عدم بوت شدن در لپ ‌تاپ اشاره داشت. گاهی امکان دارد کاربر لپ تاپ را روشن می‌کند اما با خطای عدم دسترسی به هارد دیسک مواجه می‌شود. یا حتی پس از روشن کردن لپ ‌تاپ ناگهان سیستم ری‌استارت می‌شود. گاهی نیز امکان دارد لپ تاپ را روشن می‌کنید اما در صفحه بایوس می‌ماند.
 
همه مشکلات معرفی شده، به شرایط عدم بوت شدن یا ناقص بوت شدن در لپ تاپ لنوو اشاره دارد. در این حالت‌ها کاربر نمی‌تواند به سیستم عامل دسترسی داشته و از امکانات لپ تاپ استفاده کند.
 
شاید قبل از بوت شدن با پیام عدم دسترسی به هارد مواجه شوید
 
سیستم بوتینگ لپ تاپ از طریق دسترسی به اطلاعات موجود در هارد دیسک اجرا خواهد شد. اما می‌تواند به دلایلی این دسترسی با اختلال روبرو شود. در این زمان پس از روشن کردن لپ تاپ، با پیغام Disk Error یا No Bootable Device مواجه خواهید شد. برای رفع این خطا، از راه‌کار زیر استفاده کنید.
 
برای این کار لپ تاپ را خاموش کرده و کلید بوت لپ تاپ لنوو را فشرده و نگه دارید. پس از مشخص شدن منو، بر روی Boot Menu رفته و در آن قسمت هارد دیسک را انتخاب کنید. شاید در محیط Boot Menu نتوانید به گزینه هارد دیسک دسترسی داشته باشید. این عدم نمایش و شناسایی گزینه هارد دیسک، به دلیل آسیب‌دیدگی در هارد است. پس نمی‌توانید از این طریق سیستم را بوت کنید. راه‌کاری که بتواند مشکل را برای شما رفع کند، معرفی هارد جانبی مانند هارد اکسترنال است.
 
شاید لپ تاپ بوت شود اما در ادامه به یکباره خاموش شود
 
در حالت دیگر امکان دارد شما با استفاده از کلید پاور بتوانید لپ تاپ را روشن کنید. در این مواقع به طور عادی لپ تاپ بوت شده اما در ادامه وقتی به سیستم عامل دسترسی پیدا کردید، ناگهان لپ تاپ ری‌استارت شود. این شرایط نیز می‌تواند یکی از مشکلات بوت نشدن لپ‌ تاپ‌های لنوو باشد. برای رفع این مشکل بهترین راه حل نصب مجدد سیستم عامل است.
 
در این حالت می‌توانید به راحتی با استفاده از کلید بوت لپ تاپ لنوو، این مشکل را برطرف کنید. برای این کار در زمان مشاهده منو بوت، گزینه Boot Menu را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با استفاده از یک هارد جانبی مانند فلش، ویندوز لپ تاپ خود را نصب و راه‌اندازی کنید. اما شاید پس از معرفی هارد جانبی و نصب ویندوز، باز هم مشکل ری‌استارت شدن برطرف نشود.
 
در این حالت باید بگوییم اصل مشکل نرم‌افزاری نبوده و یکی از قطعات سخت‌افزار لپ تاپ لنوو، دچار آسیب دیدگی شده است. برای اینکه بتوانید مشکل را برطرف کنید، بهترین پیشنهاد مراجعه به نمایندگی رسمی لنوو است. در این نمایندگی‌ها که در اکثر شهرهای ایران فعال هستند، تکنسین‌های ماهر تعمیر لپ تاپ لنوو را به بهترین نحو انجام خواهند داد.
 
اگر پس از روشن شدن لپ تاپ، با صفحه آبی روبرو شدید
 
شرایطی نیز وجود دارد که می‌تواند وحشتناک باشد. در این حالت کاربر پس از روشن کردن لپ ‌تاپ، با صفحه مرگ مواجه خواهد شد. دلیل مشاهده این صفحه که به صفحه آبی نیز مشهور است، عدم بوت شدن صحیح لپ تاپ است. به احتمال قوی لپ تاپ ویروسی شده و مشکلات نرم افزاری دلیل بوت نشدن لپ تاپ خواهد شود. پس به دلیل همین مشکلات نرم‌افزاری یا حتی عدم شناسایی هارد دیسک و غیره، عملیات بوتینگ به درستی انجام نشده است.
 
در این حالت برای اینکه بتوانید لپ تاپ لنوو خود را نجات دهید، باید از راهکار مراجعه به محیط امن در لپ تاپ استفاده کنید. دسترسی به محیط امن که به safe mode مشهور است، راهکار مشخصی دارد. می‌‌تواتیذ پس از روشن کردن مجدد لپ تاپ، کلید 4 یا F4 را به تعداد بفشارید. از طریق مراجعه به محیط امن در لپ تاپ می‌توانید مشکلات نرم افزاری را بررسی کنید. در ادامه خواهید توانست ایراد بوت شدن لپ تاپ لنوو را رفع کنید.
 
معرفی نمایندگی رسمی لنوو، بهترین ارائه دهنده انواع خدمات به کاربران
 
با استفاده از کلید بوت لپ تاپ لنوو، می‌توانید به راحتی مشکل بالا آمدن یا همان بوت شدن لپ تاپ را بررسی و رفع کنید. اما توجه داشته باشید که لپ تاپ‌ها و کلا محصولات لنوو با استفاده از متدهای مدرن و پیشرفته طراحی و ساخته می‌شوند. پس بهتر است به هدف تعمیر لپ تاپ لنوو، شرایط را از طریق مراجعه به نمایندگی رسمی لنوو دنبال کنید.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید