کد خبر : ۶۴,۰۵۲
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۵:۳۶
همزمان با آغاز سال تحصیلی سایه سنگین گرانی بر روی بازار نوشت افزار سنگینی می‌کند در این بین مردم تقاضای افزایش نظارت‌ها را دارند.
همزمان با نزدیکی ماه مهر، یک بار دیگر ماجرای تهیه نوشت افزار و لباس و کفش و اقلام مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان بار دیگر نقل محفل عمومی استان سمنان شده آن هم استانی که به ادعای دارای کمترین تورم بین استان‌های کشور است.
 
مقابل مغازه‌ها صفی از خانواده‌ها درست شده که آمده‌اند تا نیازهای دانش آموزان را تهیه کنند اما برخی هم در این بین نظاره‌گر هستند تا شاید فرصتی برای تهیه ارزان‌تر اقلام مورد نیاز فرزندان شأن پیدا کنند، قیمت‌ها به صورت واضحی نسبت به سال‌های قبل روند افزایشی داشته است.
 
گرانی در همه مغازه
 
تقریباً همه از قیمت‌ها ناراحت هستند حتی آنانی که ظاهراً از شرایط بهتری برخوردار هستند. یک شهروند در اینباره به خبرنگار خارگ نیوز، می‌گوید: دو فرزند دارم که امسال باید برایشان لوازم‌التحریر و کیف و کفش بخرم، همسرم کارمند ساده است، ارزان‌ترین کوله پشتی‌های مدرسه برای بچه‌ها از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شود این یعنی فقط دو عدد کیف و پنج عدد دفتر ۱۰۰ برگ یک میلیون تومان هزینه دارد.

 

فرصتی که پرید!

 

در نهایت باید گفت قیمت‌ها در شرایط کنونی موقعیتی را برای والدین دانش آموزان دشوار کرده است اما موضوع تنها لوازم‌التحریر نیست، امروز شهریه مدارس نیز آنچنان بالا است که دیگر رمقی برای اقتصاد خانواده‌ها باقی نمانده است در ادامه باید دید که مسئولان نظارت بر بازار لوازم‌التحریر استان سمنان را بازهم تشدید خواهند کرد یا خیر؟

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید