کد خبر : ۶۴,۷۱۹
۲ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۰۹
طرح توسعه بندر گناوه به صورت مستمر پیگیری و رصد می‌‎شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌های بنادرشمالی استان به صورت ویژه دنبال می‌شود و در این راستا روند پیشرفت طرح توسعه بندرگناوه به طور مستمر پیگیری و رصد می‌‎شود.
 محمد شکیبی نسب صبح یکشنبه در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح توسعه بندر گناوه، هر ۲ هفته یک بار روند پیشرفت این پروژه با حضور همه عوامل اصلی مورد نظارت و کارشناسی قرار می‌گیرد و در همین راستا بتازگی نیز شمار کامیون‌های حمل مصالح سنگی این پروژه افزایش داده شده تا به روند پیشرفت اجرایی پروژه کمک شود.
 
وی بیان کرد: طرح توسعه بندر گناوه با هزار و ششصد میلیارد تومان اعتبار، سال گذشته عملیاتی شده که در این طرح ۲ موج شکن به طول ۲ هزار و ۳۸۴ متر احداث و لایروبی به میزان یک میلیون مترمکعب انجام می‌شود.
 
شکیبی نسب ادامه داد: در این طرح اکنون پیشرفت احداث موج شکن به طول ۶۰۰ متر محقق شده و ۲۰۰ متر دایک سنگی برای ایجاد اسکله و پس کرانه اجرا شده است.
 
وی اظهار کرد: با پیگیری‌های مضاعف صورت گرفته اکنون هیچ مانعی برای توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر وجود ندارد که این مهم در سایه توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر استان بوشهر حاصل شده است.
 
شکیبی نسب ادامه داد: متناسب با نیاز مناطق و ساحل نشینان هم استانی، پروژه‌های مختلفی برای سایر بنادر استان از جمله بنادر شمالی در حال اجرا می‌باشد که از جمله آنها می‌توان به پروژه افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه در مرکز استان نیز پروژه جاده دسترسی مجتمع بندری نگین که تا ابتدای سال گذشته ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، اکنون پیشرفت آن به ۶۵ درصد رسیده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از ۹.۲ کیلومتر طول جاده دسترسی مجتمع بندری نگین ۴.۲ کیلومتر آن، سه لایه آسفالت، خط کشی و روشنایی آن تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.
 
شکیبی نسب ادامه داد: بخش خشکی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر نیز با روند بسیار خوبی که دارد، پیش بینی شده تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
وی گفت: سالن این پروژه تا پایان مهرماه سقف کاذب آن اجرا می‌شود و بلافاصله عملیات سرامیک کف سالن آغاز و همچنین تجهیزات مورد نیاز جهت پارتیشن بندی سالن پایانه نیز به صورت کامل تأمین و در بندر مستقر شده است.
 
شکیبی نسب اظهار کرد: با توجه به محدودیت فضا برای توسعه بندر بوشهر، توسعه آن در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که با این وجود تاکنون مجوز محیط زیست برای ۲۳۶ هکتار این مجتمع صادر شده است.
 
وی افزود: در این مجتمع بندری در بخش احداث انبار و مخازن نفتی ۱۵ سرمایه گذار داوطلب سرمایه گذاری هستند که با توجه به این استقبال بسیار خوب، انتظار است با همت و تلاش نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم، مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین برای مابقی اراضی آن مجتمع به مساحت ۲۷۴ هکتار نیز صادر شود.
 
شکیبی نسب تاکید کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دستگاه‌های پیشتاز در حفظ محیط زیست و بویژه محیط زیست دریایی است که مشارکت ۲۶ روزه و فعال در عملیات پاک سازی آب‌های گناوه از آلودگی نفتی خود گواهی بر این ادعا است.
 
وی افزود: در ارتباط با سایر بنادر استان بوشهر و توجه خاص به توسعه دریا محور، از شمال تا جنوب به فراخور نیازهای مردم منطقه، پروژه‌های ارزشمندی عملیاتی شده و یا در دست پیگیری قرار دارد که اتمام آنها نویدبخش توسعه تجارت دریایی و افزایش فرصت‌های شغلی در بنادر استان است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید