کد خبر : ۶۵,۹۹۸
۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۶:۴۸
امام جمعه سیراف گفت: بر اساس تعالیم ارزشمند اسلامی، ارزش زن نگاه دیگری پیدا کرده و دارای جایگاه خاصی از عزت، کرامت و عفت شد.
حجت الاسلام محمد صادق عاشوری  در نشست جهاد تبیین در مدرسه دخترانه معارف کنگان اظهار داشت: نمونه زن حقیقی زنی است که عزت، کرامت و عفاف داشته باشد و نمونه‌های غربی و تفکر آنها مصداق بارز نگاه ابزاری و کالایی به زنان است.
 
امام جمعه سیراف بیان کرد: در جامعه جاهلی قبل از اسلام، زن ارزش چندانی نداشت و تولد نوزاد دختر، مایه ننگ و باعث خشم مردان آن دوران می‌شد.
 
وی گفت: در جهان غرب نیز به زنان ظلم و حق آنها پایمال می‌شود، اما با ظهور اسلام و تعالیم ارزشمند اسلامی، ارزش زن نگاه دیگری پیدا کرده و دارای جایگاه خاصی از عزت، کرامت و عفت شد.
 
وی بیان کرد: ۲ نوع زندگی زندگی هدفمند و زندگی هدر مند وجود دارد و کسانی که زندگی هدفمند دارند زندگی آنها بر پایه تعقل و تفکر و در واقع تعقل، تفکر و اندیشه در مسیر زندگی هدفمند است و در یک مسیر حرکت می‌کنند و سبب رشد و تعالی هم جامعه وهم خانواده می‌شود.
 
امام جمعه سیراف ادامه داد: کسانی که زندگی آنها هدر مند است هیچ هدفی را دنبال نمی‌کنند و زندگی آنها در یک مسیر پر تلاطم و پر پیچ و خم قرار دارد و منجر به شکست می‌شود.
 
وی تصریح کرد: جامعه غربی ارزش زن را در نگاه سخیف خود به عنوان ابزار می‌شناسد و برای رشد و تعالی این مخلوق شایسته خداوندی تلاش نمی‌کند لذا زاویه دید خود را محدود کرده و برای زن ارزش قائل نمی‌شود.
 
در این نشست بصیرتی حجت الاسلام علی محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان نیز حضور داشت.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید