کد خبر : ۶۶,۴۱۲
۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۹:۳۸
نشست تخصصی حمل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر برگزار شد
دومین نشست تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر با حضور مدیران و کارشناسان برگزار شد.
 محمد شکیبی نسب ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر اظهار کرد: در گذشته برای ارزیابی سازمان‌ها به سمت پول، ثروت و دارایی آن شرکت می‌رفتند ولی اکنون سازمان‌های یادگیرنده هستند که در رأس هرم قرار می‌گیرند.
 
وی بیان کرد: یادگیری در آموزش رخ می‌دهد و هر سازمانی باید به طور مستمر خود را با اطلاعات روز و تغییرات سریع تکنولوژی تطبیق دهد که همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالای خطرناک در بندر بوشهر نیز در همین راستا برگزار شده است.
 
شکیبی نسب ادامه داد: در بندر بوشهر با تشکیل تیم کمیته کالای خطرناک و لحاظ دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی هیأت عامل سازمان، بررسی‌های دقیق در خصوص نحوه تخلیه و حمل کالای خطرناک اجرایی شده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه یکی از اقدام‌های برجسته اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تعیین تکلیف و خروج کالاهای خطرناک و سنواتی است.
 
شکیبی نسب ادامه داد: این کالاها مربوط به ۱۰ تا ۱۵ سال پیش در انبارها و اماکن بندری بود که با حضور مراجع قضائی و دستگاه‌های نظارتی تمامی کالاهای خطرناک از بندر خارج شدند.
 
وی افزود: استفاده از تجهیزات ایمن از الزام‌های مهم برای حمل و تخلیه کالاهای خطرناک است که این مهم در بنادر استان مورد توجه قرار گرفته است.
 
شکیبی نسب اظهار داشت: در خصوص کالای خطرناک از جمله کنوانسیون‌هایی که کشور ایران عضو آنها شده می‌توان به کنوانسیون‌های ایمنی جان اشخاص در دریا (SOLAS ) و جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی‌ها (MARPOL) اشاره کرد که شامل ضوابط حمل و نگهداری کالای خطرناک است.
 
وی ادامه داد: کنوانسیون تسهیل ترافیک دریایی (FAL) از دیگر کنوانسیون‌های دریایی است که ایران در عضویت آن قرار داشته و ملزم به رعایت قوانین و ضوابط آن است.
 
شکیبی نسب افزود: بر اساس کنوانسیون (FAL) تاکید شده چنانچه شناوری وارد بندری شود و کالای خطرناک حمل نکرده باشد الزاماً باید مانیفست کالای خطرناک را تحویل دهد و درج کند که حامل هیچ‌گونه کالای خطرناکی نیست.
 
وی گفت: خیلی از شرکت‌های صادر کننده یا وارد کننده کالای خطرناک به لحاظ حساسیت و سختی تخلیه و بارگیری این نوع کالا و همچنین هزینه‌های مرتبط با آن از درج برچسب خودداری می‌کنند.
 
شکیبی نسب عنوان کرد: این اقدام خطرات و سوانح جبران ناپذیری در جهان و حتی در کشورمان به وجود آورده است که مصداق عینی آن نیز سالیان قبل در یکی از بنادر جنوبی کشور رخ داد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید