کد خبر : ۶۸,۱۲۵
۱۹ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۴۹
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئله قدس و فلسطین، اصلی‌ترین مسئله همه مردم جهان است و این حرکتی که آغاز شده را باید با جدیت ادامه دهیم.
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، یکشنبه، ۱۹ آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اراک با تاکید بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی برای حمایت از فلسطین اضافه کرد: اینکه کشورهای غربی و آمریکایی‌ها آتش بس را وتو می‌کنند یعنی شدت جنایت آن‌ها نسبت به گذشته چند برابر شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: برای فلسطین هرکاری که لازم است باید انجام دهیم. ساختن سرود و شعار برای فلسطین واجب است و الان بهترین فرصتی‌ است که از تمام ظرفیت علیه اسرائیل استفاده کنیم چرا که وظیفه شرعی، دینی، انسانی و اسلامی همه افراد است.
 
امام جمعه اراک با اشاره به برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: مجلس برنامه را تدوین کرده و اکنون در شورای تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.
 
وی با بیان اینکه بخش‌ مهارت آموزی، سلامت و بهداشت اجتماعی به شورای فرهنگ عمومی وابسته است، گفت: ما در استان مرکزی باید دست به دست هم دهیم تا هرجا کسری وجود دارد با همت خودمان جبران کنیم.
 
دری نجف آبادی با بیان اینکه روحانیت می‌تواند در این راه نقش ویژه‌ای داشته باشد، افزود: وحدت و هویت ملی را با فرهنگ می‌توانیم درست کنیم. باید هر چه می‌توانیم مردم را تشویق کنیم و به مردم امید و نشاط تزریق کنیم. باید از فرصت‌ها و مناسبت‌های اسلامی مانند ایام فاطمیه نهایت استفاده را ببریم.
 
وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: همکاری واقعی بین حوزه و دانشگاه در رسیدن به آرمان‌های امام و انقلاب و قدس بسیار اهمیت دارد. در میدان عمل همه باید باهم دنبال یک هدف باشیم و مدارس و دانشگاه‌ها باید جدی‌تر کمک دهند.
 
امام جمعه اراک ادامه داد: شرکت در مراسمی تشییع شهدای گمنام و نماز جمعه ضرورت دارد ولی دفاع از اسلام و شرکت در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین وظیفه همه مردم است و همه اقشار باید شرکت کنند.
 
وی با تاکید بر رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای و نیازمند گفت: اخیرا جلسه‌ای در کمیته امداد برای رسیدگی به منطقه قنات ناصری تشکیل شد. فرمانداری، شهرداری و همه ارگان‌ها باید به صورت جدی وظیفه خود را در رسیدگی به افراد نیازمند و محلات حاشیه‌نشین انجام دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مشکل زمین و توسعه آرامستان اراک باید به صورت حکیمانه حل شود. همچنین در خصوص ساماندهی مشکلات و مزاحمت‌ها در آرامستان باید دستورات مناسب صادر شود.
 
امام جمعه اراک با تاکید بر برگزاری مراسم‌های مرتبط با عید غدیر خم گفت: در این بخش باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم که نیاز به عنایت ویژه دارد.
 
وی با تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌ها برای امر ازدواج دانشجویی و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: استاندار پیگیری کند که هرچه زودتر روند ساخت خوابگاه‌های متاهلی طی شود. ازدواج مشکلی اساسی در کشور است و در دو هفته آینده حتما جلسه‌ای در رابطه با این موضوع گذاشته شود و ازدواج در اولویت قرار گیرد.
 
دری نجف آبادی با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر هفته فرهنگی خمین افزود: امسال حساسیت موضوعی، زمانی ‌و مکانی این برنامه بیشتر است چراکه نزدیک انتخابات هستیم و هرچه بتوانیم در این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم بهره برده‌ایم. همه بایستی کمک کنند چراکه امام آبروی همه است.
 
امام جمعه اراک تصریح کرد: باید کار فرهنگی واقعی و ماندگار در استان انجام دهیم. شهرداری‌ها نیز باید کمک کنند و فقط دنبال تجارت نباشند. آموزش و پرورش و علوم پزشکی و همه ارگان‌ها باید در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی کمک ویژه کنند.
 
فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: معاونت عمرانی استانداری بحث ساخت خوابگاه متاهلی دانشگاه اراک را با جدیت پیگیری و موانع را برطرف خواهد کرد.
 
وی با اشاره به برگزاری به چهار رویداد فرهنگی پرجمعیت و پرشور در استان مرکزی طی یکسال گذشته افزود: علت پرشور بودن این برنامه‌ها، هم‌افزایی و همدلی بین همه دستگاه‌ها بود از جمله مراسم بزرگداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری که به نحو احسن انجام شد و به صورت بین‌المللی بازتاب داشت.
 
مخلص الائمه با اشاره به برگزاری برنامه تلویزیونی محفل نیز اظهار کرد: این برنامه به شکلی کم نظیر برای اولین بار در یک استان برگزار شد که با حضور پرشمار مردم همراه بود.
 
وی با اشاره به  افتتاح مجتمع اصحاب هنر و رسانه(ماهور) در شهر اراک گفت: این مجتمع یک اقدام منحصر به فرد در سراسر کشور و منشاء تحولات مهمی طی سال‌های آینده در حوزه‌های استعدادیابی، آموزش، تولید محتوا، نوآوری، به کارگیری فناوری نرم، اقتصاد فرهنگ و باشگاه فکری برای اهالی هنر و رسانه استان است.
 
استاندار مرکزی با اشاره به در پیش بودن هفته فرهنگی خمین و برگزاری برنامه بر آستان آفتاب در این شهر گفت: این رویداد ویژه برای دومین سال متوالی در بیت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. جلساتی از دو ماه قبل در این رابطه داشتیم و آسیب شناسی برنامه سال گذشته را انجام دادیم تا نسبت به پارسال پیشرفت داشته باشیم.
 
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی در تمام شهرستان‌ها و حتی بعضی از روستاهای استان مرکزی در آینده نزدیک تصریح کرد: برنامه بر آستان آفتاب در سال گذشته همه شهر را درگیر برگزاری کرده بود و دانش آموزان، شعرا، فرهنگیان و مهمانانی از تهران برای این برنامه آمدند که بسیار کم نظیر بود.
 
استاندار مرکزی اضافه کرد: این برنامه در سال گذشته به جهت اینکه در پایان دوره اغتشاشات برگزار شد بسیار اتفاق منحصر به فردی بود. امسال اگر بشود یکی دو شهر دیگر از جمله اراک را بیشتر برای کمک به برگزاری این برنامه درگیر می‌کنیم تا برنامه به نحو خیلی خوبی برگزار شود.
 
سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز اظهار کرد: سال گذشته در همین مقطع درگیر جریان فتنه بودیم و امسال خود دشمنان درگیر اثرات این فتنه شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: در راستای اتفاقی که در غزه افتاده، جریان فرهنگی باید بیشتر و بهتر دست به کار شود. اگر این صحنه، خوب تبیین شود دستاوردهای بزرگی خواهیم داشت و باید بهترین بهره را از این اتفاقات ببریم.
 
کریمی با اشاره به اعزام چندین هزار نفر در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت توسط سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در سال جاری تاکنون ۴۵۰۰ دختر دانش آموز را اعزام کردیم و ۸۰۰ نفر از معلمان نیز تا چند روز آینده اعزام می‌شوند. همچنین اعزام ۵۰۰ نفر طلبه و روحانی و ۵۰۰ نفر کادر اجرایی را در برنامه خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور و پیشرفت، دستاوردهای بسیار عالی داشته‌اند تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار دانشجو را به اردوها اعزام کردیم و امسال نیز بنا داریم دو برابر ظرفیت سال قبل اعزام داشته باشیم.
 
کریمی با اشاره به برگزاری جلسات تبیینی در اردوها افزود: امسال همه برنامه‌ها با محوریت غزه و فلسطین برگزار خواهند شد و ابعاد گسترده‌ای دارند.
 
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به انتخابات سال جاری گفت: همه مسئولین باید در انتخابات بی‌طرف باشند و برای پیشبرد و مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات حرکت ویژه‌ای انجام شود.
 
کریمی تصریح کرد: بیش از هرچیزی در بحث‌های فکری، احساس خطر می‌کنیم و جهت پاسخگویی به شبهات و ابهامات نوجوانان و جوانان اقدامات متعددی انجام می‌دهیم.
 
حجت‌الاسلام‌جواد افشار نجفی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی نیز اظهار کرد: ازدواج، شروع تمامی اتفاقات در سطح جامعه است و اگر تسهیلاتی برای امر ازدواج نداشته باشیم مشکلاتی جدی در جامعه ایجاد خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته در استان مرکزی ۳۷۰ زوج دانشجو داشتیم، گفت: امسال تا به امروز فقط ۲۴۰ زوج دانشجو ثبت نام کردند که نشان‌دهنده پایین آمدن آمار است و بایستی در این موضوع تصمیمات اثرگذار بگیریم.
 
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مشکلات جوانان برای ازدواج، مسکن است اما موضوع مهم تر نداشتن انگیزه برای ازدواج است که باید روی این موضوع به جد کار کنیم.
 
حسین محمودی فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: تشکیل منظم جلسات، تقویت جلسات با حضور اعضا و اقشار مختلف و دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ، بهره مندی دستگاه‌ها از مدیران با انگیزه، راهبری بومی به صورت منظم و سازمان یافته منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله خواسته‌های رئیس جمهور از شوراهای فرهنگ عمومی بود.
 
مجتبی ذوالفقاری، رئیس دانشگاه اراک نیز اظهار کرد: نهضت ساخت خوابگاه متاهلی باید در استان شکل بگیرد.
 
وی با بیان اینکه ازدواج و فرزندآوری پراهمیت‌ترین مسئله کشور است گفت: ما بنا داشتیم ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی را کلنگ‌زنی کنیم ولی متاسفانه گرفتار جواز ساخت هستیم و نیاز داریم که دستگاه‌ها در این خصوص به ما کمک کنند.
 
سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان مرکزی نیز اظهار کرد: قرار است در تاریخ ۲۶ آذر، ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشییع شوند که استان مرکزی نیز در این موضوع سهم دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه تا یادمان‌ها ساخته نشوند شهیدی تشییع نمی‌شود گفت: از ۳ یادمانی که در حال ساخت است دو مورد پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۵۰ درصدی دارند و یک مورد نیز کاملا آماده است که در حوزه علمیه خاتم الانبیا است. دو یادمان دیگر نیز درصدد هستیم تا هرچه زودتر کامل شوند.
 
کریمی اضافه کرد: از روز ۱۶ آذر استقبال از شهدای گمنام در تمام شهرستان‌های استان شروع شده و مقرر شد که روز ۲۵ آذر مراسمی در مصلی اراک تحت عنوان وداع با شهدا برگزار شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان مرکزی تصریح کرد: صبح ۲۶ آذر مراسم تشییع از میدان شهدا شروع می شود و تا مصلی ادامه خواهد داشت و بعد از نماز ظهر، شهدا در حوزه علمیه خاتم الانبیا تشییع خواهند شد.
 
انتهای پیام
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید