کد خبر : ۶۸,۹۳۱
۱۴ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۳۵
رهبر انقلاب، سران قوا، مسئولان کشوری، سران کشورها، علما، احزاب، مردم شهرهای مختلف و بزرگان طوایف در پی حادثه تروریستی کرمان در پیام‌های جداگانه‌ای به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند و جمعی از نهادها و وزارتخانه ها نیز در این زمینه بیانیه صادر کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.
 
رهبر انقلاب اسلامی در پیام خود آورده اند: «دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، ‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
 
ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.»
 
ملت ایران تا خشکاندن ریشه‌های ترور در میدان مبارزه حضور خواهند داشت
 
رئیس‌جمهور با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‌عمل آورند.
 
در پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمده است: ضمن تأکید بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران سیاه‌دل این حرکت غیرانسانی، از تمامی مسئولان استانی می‌خواهم هرچه سریع‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‌ دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‌عمل آورند.
 
آمران و عاملان حادثه تروریستی کرمان مجازات خواهند شد
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.
 
در این پیام آمده است: حادثه‌ اندوهبار و تلخ شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت.
 
اقدامات مذبوحانه دشمنان اثری در عزم راسخ مردم نخواهد داشت
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت واقعه تروریستی در کرمان گفت: اقدامات مذبوحانه و عاجزانه که با دست عیان دشمنان اجرا می‌شود، هیچ‌گونه اثری در عزم راسخ و متعهدانه مردم نخواهد داشت.
 
محمدباقر قالیباف افزود: این فاجعه مصیبت‌بار و غیرانسانی که در نهایت رذالت، بی‌شرمی و عداوت دشمنان علیه ملت رشید ایران روی‌ داد و مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را مظلومانه در خون کشانید، ثابت کرد که این جاهلان و کوردلان تا چه اندازه از حضور پرشور مردم در دفاع از آرمان‌های نظام و میثاق با شهدا ترس و نگرانی دارند.
 
تروریست‌ها ابزار دست آمریکا و اسراییل هستند
 
محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، تروریست‌ها را ابزار دست آمریکا و اسراییل دانست.
 
جمشیدی در صفحه ایکس نوشت: واشنگتن اعلام کرده که آمریکا و اسرائیل در حملات تروریستی کرمان دست نداشته اند. چوب رو که بلند کنی گربه دزده فرار میکنه.
 
وی افزود: مسئولیت این جنایت بر عهده امریکا و رژیم صهیونیستی است و تروریستها ابزار دست آنها هستند.
 
پیام تسلیت رئیس سازمان اورژانس کشور
 
جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، این سوگ عظیم را به هموطنان تسلیت گفت.
 
وی در پیام تسلیت خود گفته است: دشمنان دیوصفت ملت ایران بار دبگر در حرکتی وحشیانه، پا بر بدیهی ترین اصول انسانی گذاشتند و با قتل عام کودکان، زنان و مردان بی گناه چهره کریه خود را بیش از پیش نمایان ساختند.
 
میعادفر افزوده است: بی تردید کشتار بی‌رحمانه مردمانی که جرمشان عشق به اصول و آرمانهای انسانی و الهی بود، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، اما چه باک، که به گواهی مصحف شریف، پیروزی از آن قومی است که بر مسیر حق، استوار و ثابت قدم ماندند.
 
بیانیه آموزش و پرورش در پی حادثه تروریستی کرمان
 
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پی اقدام تروریستی و شهادت جمعی از هم وطنان گرامی در مسیر زیارت سردار دلها، وزارت آموزش و پرورش بیانیه ای صادر کرد.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است: دشمنان جنایتکار ملت ایران در پی شکست سخت از مردم غیور ایران اسلامی جنایتی، ناجوانمردانه رقم زدند و انتقام شکست های پیاپی خود را از کودکان و زنان و مردم بی دفاع و مظلوم گرفتند.
 
این بیانیه افزوده است: این اقدام تروریستی نشان داد که دامنه وحشت رژیم صهیونیستی و نیروهای تروریست دست پرورده اش از شهید قاسم سلیمانی عزیز به زائران مزار پاک او تسری یافته است.
خانواده بزرگ فرهنگیان کشور، شهادت مظلومانه گروهی از هموطنان عزیز به ویژه جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)؛ ولی امر مسلمین؛ خانواده سرافراز شهدا و ملت شریف ایران، تبریک و تسلیت عرض می کند. قطعا، خون این زائران شهید، خانواده بزرگ آموزش و پرورش را برای تربیتِ نسل آرمانی و رهرو شهدا و حاج قاسم سلیمانی، مصمم تر از پیش خواهد کرد.
 
پیام تسلیت منتخبین ششمین دوره شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور
 
منتخبین ششمین دوره شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور در پیامی باتسلیت شهادت جمعی از هموطنان از مسئولین جمهوری اسلامی خواسته اند ضمن شناسایی سریع عوامل این طراحی ددمنشانه، با اقدام قاطع خود مانع تکرار این گونه جنایات شوند و اعلام آمادگی کامل جهت اعزام و ارائه خدمات پرستاری به مجروحین کرده اند.
 
در بخشی از این پیام آمده است: حادثه‌ اندوهبار و تلخ به خاک و خون کشاندن جمعی از هم وطنان عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان و در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ هر انسان آزاده ای را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران و بشریت را آشکار ساخت. تروریست‌های کوردل که اذنابِ دولتهای ظالم جهان هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور، تمام وجه همت خود را معطوف به انتقام گرفتن کور از شهروندان ایران نموده اند. اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری ضمن محکومیت این اقدام تروریستی از همه نهادهای بین المللی به ویژه انجمن های جامعه پرستاری جهان میخواهد در راستای وظیفه انسانی و حرفه ای خود در قبال این سلسله جنایات جنگی در غزه، لبنان، سوریه و اینک در قبال اقدام تروریستی در کرمان سکوت نکرده و صدای بلند پرستاران به عنوان صلح بانان جهان باشند.
 
پیام تسلیت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده
 
انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پیامی گفته است، ایران عزیز، کرمان مقاوم تسلیت.
 
وی در پیام خود افزوده است: حتی نامش، یادش و زیارت مزارش آنها را به وحشت می‌اندازد و از هیچ جنایتی ولو به قیمت کشتن ده‌ها زن و کودک برای محو نام و یادش، دست نمی‌کشند.
 
پیام تسلیت رییس سازمان حفاظت محیط زیست
 
علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت حادثه تروریستی کرمان در پیامی عنوان کرد: دشمن فکر می کند با کشتن فرزندان سلیمانی راه شهدا تمام می‌شود اما شهادت نقطه آغازی است بر پایان دشمن.
 
وی در بخشی از پیام خود افزوده است: حادثه تروریستی و وحشیانه دشمنان بزدل نظام اسلامی در هدف قرار دادن زائران سردار بزرگ جهان اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، قطعا یک اقدام کور است که در چهارمین سالروز شهادت ایشان همزمان با روز میلاد بزرگ‌بانوی اسلام حضرت زهرا مرضیه (س) داغ بزرگی بر دل ملت نهاد و نشان داد دشمن از او که هیچ، از زائران آن شهید هم می ترسد. دشمنان ملت بزرگ ایران بدانند شعار حاج قاسم که می گفت: "ما ملت امام حسینم، ما ملت شهادتیم "، فقط شعار نیست و همه ملت آماده تقدیم جان شیرین خود در دفاع از آرمانهای بلند انقلاب اسلامی هستند و چون خون آن شهید سعید در رگهای ایرانیان جاری است، آماده مقابله با دشمن صهیونیست هستند و این آغازی است بر پایان آنها. دشمن بداند خمینی کبیر ما را با این کلام هدایت کرده است که «بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود» و قطعا خون شهدا مایه بیداری ملت و ادامه راه آنها خواهد بود.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام خود افزوده است: دشمن بداند آرزوی زمین خوردن پرچم شهدا را به گور خواهد برد و مطمئن باشد همانگونه که رهبر انقلاب در پیام خود فرمودند: «دست‌ها و مغزهای مفسد و شرارت‌زای آلوده به خون بیگناهان به‌زودی آماج قطعی مجازات عادلانه قرار خواهد گرفت». خوشا به حال شهدای این حادثه خونین که با روی خونین به ملاقات سید و سالار شهدا رفته اند و اکنون همراه آن حضرت، امام شهدا و حاج قاسم عزیز نزد خداوند متعال متنعم‌اند.
 
پیام تسلیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی حادثه تروریستی کرمان
 
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهادت جمعی از هموطنان عزیز و بیگناه‌مان در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.
 
وی در پیام خود افزوده است: ظرفیت‌های پزشکی درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان کرمان و استان‌های همجوار با تمام توان خدمتگزار مصدومان این جنایت خواهد بود.
 
پیام تسلیت خانه کتاب و ادبیات ایران در پی حادثه تروریستی در کرمان
 
خانه کتاب و ادبیات ایران شهادت زائران شهدا و پاسبانان نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان را تسلیت گفت.
 
خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام خود گفته است: حقیقت روشن است؛ حاج قاسم عامل سرافکندگی خفت‌بار استکبار بود.
 
خروش جامعه ورزش در محکومیت حادثه تروریستی در سالگرد شهید سلیمانی؛ «کرمان تسلیت»
 
چهره‌های مشهور و برجسته از جمله علی دایی، علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی و محمد محبی و همچنین نهادهای ورزشی کشورمان از جمله باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و فدراسیون های والیبال، وزنه برداری، کشتی، شطرنج، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در پیام‌هایی حادثه تروریستی در کرمان را محکوم کرده و شهادت جمعی از هموطنان‌مان را تسلیت گفتند.
 
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان حادثه‌ تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم و شهادت تعدادی از هموطنان عزیز را تسلیت گفت.
 
وی در بخشی از پیام خود افزوده است: جنایت شقاوت‌آمیز در گلزار شهدای دیار کریمان که به شهادت و مجروح شدن زائران بی گناه مزار شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی انجامید، دل‌ها را اندوهگین و داغدار کرده است. این حرکت ناجوانمردانه بار دیگر راه روشن مکتب سردار دل‌ها را ثابت کرد و قطعا عزم و اراده‌ی جدی مردم در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را در دفاع از ولایت و مقاومت افزون‌تر از گذشته خواهد کرد.
 
نهادهای امنیتی و انتظامی پاسخ قاطعانه به حادثه تروریستی کرمان داشته باشند
 
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پیامی وقوع حادثه تاسف بار و تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز شد را محکوم و این ضایعه را تسلیت گفت.
 
در بخشی از پیام وی آمده است: اقدام ددمنشانه و تروریستی امروز در کرمان و به شهادت رساندن مردم مظلوم و بی دفاع کشورمان بار دیگر نمایش اقدام کور و رذیلانه جنایتکارانی است که اقتدار و عزت ایران اسلامی را هدف قرار داده اند. دشمنان ایران اسلامی با تمام توان و ظرفیت‌ خویش نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند؛ اما این‌بار با اقدام تروریستی و درمراسم سالگرد شهادت سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و به شهادت رساندن و مجروح کردن مردم ‌ بی‌دفاع و متدین، آنان را به خاک و خون کشاندند و کینه و عداوت دیرینه خویش را با ملت بزرگ ایران نشان دادند.
 
هنر همدردی؛ هنرمندان به حادثه تروریستی کرمان واکنش نشان دادند
 
جمعی از هنرمندان حوزه های مختلف کشور از جمله منیژه حکمت، حبیب رضایی، محمد شایسته، افشین هاشمی، الهام پاوه نژاد، آزیتا موگویی و سیدمحمود رضوی در پی وقوع حادثه تروریستی کرمان، واکنش نشان دادند و ضمن محکومیت آن، به هموطنان تسلیت گفتند.
 
همچنین هنرمندانی همچون فریبا نادری، مازیار لرستانی، محیا دهقانی، هنگامه قاضیانی، مینا وحید، بهرنگ علوی، نعیمه نظام دوست، سیدمازیار هاشمی، سوگل طهماسبی و کریم امینی این اقدام تروریستی را محکوم و نسبت به شهادت هموطنان بی گناه، ابراز تاسف کردند.
 
اقدام تروریستی کرمان از سر استیصال است
 
وحید جلال زاده ئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقدام تروریستی کرمان را از سر استیصال دانست و تاکید کرد: این گونه اقدامات کور تروریستی خللی در اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.
 
محسن رضایی: منتظر پایان اسراییل باشید
 
محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در واکنش به حادثه تروریستی کرمان تصریح کرد، میدان مقاومتی که سردار سلیمانی در دنیا ایجاد کرده، به صهیونیست در جهان پایان می‌دهد.
 
وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پرچم‌ و میدان مقاومتی که قاسم در دنیا ایجاد کرده، با انتقام، پاسخ‌ کور و کشتن زنان و کودکان و مردم بی‌گناه‌ خاتمه نمی‌یابد، بلکه پایان آن، پایان اسرائیل و صهیونیزم‌ در جهان است. منتظر باشید.
 
مخبر: ایادی رژیم صهیونیستی خون پاک شهروندان بی گناه را بر زمین ریخت
 
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در پیام تسلیت خود در در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان آورد: خون پاک انسان هایی بی سلاح و آزاده و شهروندانی بیگناه توسط ایادی رژیم صهیونیستی و حامیانش بر زمین ریخت و گرچه فیض عظیم شهادت را نصیب آنها ساخت، اما همه ما را در غم و اندوه فرو برد.
 
️بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی در محکومیت اقدام تروریستی کرمان
 
دفتر تبلیغات اسلامی اقدام تروریستی شنیع و بزدلانه در گلزار شهدای کرمان را به شدت محکوم کرد.
 
در این پیام آمده است: بازهم دشمنان جنایتکار ایران خون پاک انسان هایی بی سلاح و آزاده و شهروندانی بیگناه را بر زمین ریختند و قساوت و خباثت خود را بیش از پیش آشکار ساختند.
بی شک این اقدام تصویری گویا از کوردلی و زبونی دشمنان ملت ایران را به نمایش درآورد و نشان داد که آنها دارای تفکر داعشی و سیلی خورده از ملت ایران بوده و از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار محبوب دلها هم هراس دارند که اینگونه عاشقان مکتب حاج قاسم را به خاک و خون کشیده اند.
 
دفتر تبلیغات اسلامی با محکومیت شدید این اقدام تروریستی، شهادت این عزیزان را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم شریف ایران و خانواده‌ این شهدای گرانقدر تسلیت عرض نموده و ضمن تاکید بر مجازات عاملان، علو درجات آن شهیدان بزرگوار را از درگاه خداوند متعال خواستار است.
 
به گزارش ایرنا، ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، تعدادی از هموطنان شهید و مصدوم شدند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید