کد خبر : ۷۰,۵۸۵
۱ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۱۷
معاون بهداشت وزارت با اشاره به الزامات اجرای برنامه سلامت خانواده و گسترش آن به سراسر کشور، درباره برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت، گفت: حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها تحت پوشش این برنامه هستند و خدمات در بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت در روستاها ارایه می‌شود مردم روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند و نظام مراقبتی خوبی در روستاها برقرار است.
 دکتر حسین فرشیدی_معاون بهداشت وزارت بهداشت در سومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: دو برنامه ملی و بین المللی در سطح وزارت بهداشت انجام می‌شود که یکی همایش بین‌المللی سلامت خانواده است و مجری این برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. برنامه‌ریزی انجام شده در جهت تعهد دولت نسبت به ارتقای سلامت است. برای ارتقای سلامت نیز مهم‌ترین بخشی که ما می‌توانیم در راستای اهدافی که سازمان جهانی بهداشت دنبال می‌کند، پوشش همگانی سلامت است که برای مردم تامین کنیم و در این راستا تقریبا بیش از یکسال برای این مسئله هم‌اندیشی شد که چگونه اقدامات لازم و برنامه‌ریزی را انجام دهیم.
 
وی افزود: از سال ۹۱ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مصوب شده و از آن زمان در دو استان فارس و مازندران آغاز شد و همچنان ادامه دارد. آنطور که در آن زمان مصوب شد باید تا دو سال بعد از اجرای برنامه، در استان‌های دیگر نیز این برنامه گسترش پیدا می‌کرد، اما متاسفانه به دلایل مختلف این گسترش به استان‌های دیگر تا سال ۱۴۰۰ صورت نگرفت. تا اینکه برنامه‌های دولت جدید آغاز و موجب شد تا ما این برنامه را عملیاتی کنیم.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: نکته مهم این است که این کار بسیار بزرگ است. اگر این کار ساده بود و تمام عناصر را می‌توانستیم در کنار هم قرار دهیم قطعا طی ۱۰ سال اجرا می‌شد اما این کار بسیار بزرگ است و باید عیب‌یابی کنیم که آن‌ها را رفع کنیم.
 
وی به برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستاها اشاره کرد و افزود: حدود ۳۰ میلیون جمعیت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها هستند و بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت داریم که مردم روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند و نظام مراقبتی خیلی خوبی را در روستاها داریم و مشکل خاصی از نظر پوشش‌ها در روستاها نداریم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید