کد خبر : ۷۱,۸۷۱
۶ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۲
ولایتمداری و مردمداری ویژگی شهید رییسی است
امام جمعه خارگ بر عدالت محوری و جهادی عمل کردن مدیران تاکید و ولایت مداری و مردمداری را ویژگی شهید رییسی بیان کرد.
حجت الاسلام محمود کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار خارگ اظهار داشت: آیت الله رئیسی فارغ از ویژگی‌های شخصیتی اخلاقی و علمی دارای شخصیتی متفاوت در حوزه سیاسی بودند و سعی کردند سیاست اسلامی را پیش ببرند.
 
وی اضافه کرد: شهید جمهور به جمهوریت نظام اسلامی اعتبار بخشید و سرمایه اجتماعی یا همان جمهور را در نظام سیاسی احیا کرد.
 
بخشدار ویژه خارگ بیان کرد: توجه به مردم در ساختار سیاسی اسلام ناب و رشد سیاسی مردم باید توسط مسئولان صورت گیرد که شهید رئیسی با گفتمان خدمت گذاری به مردم در رشد سیاسی آنان مؤثر بودند.
 
کارگر تصریح کرد: راهبرد اثرگذار در ایجاد و بقا حاکمیت دینی، رابطه محبتی است که میان مسؤولان و مردم در قالب ولایت مداری موجود می‌آید.
 
وی افزود: وقتی فرد در جامعه دارای شخصیت فاخر در خدمت گذاری به مردم بشود و شهید گونه زندگی کند، به مقام شهادت خواهد رسید. شهادت فقط در میدان نظامی نیست و طبق روایات ما، مقام شهادت برای خدمت به مردم، خانواده و … نیز مطرح شده است.
 
امام جمعه خارگ بیان کرد: این شهید عزیز را در ولایت مداری بیشتر از شاخصه‌های دیگر ایشان می‌شناسم و معتقدم که شخص ولایت مدار دارای همه صفات عالی می‌تواند باشد و بقیه ویژگی‌ها ذیل ولایت تعریف می‌شود یعنی کسی که ولایت مدار است نمی‌تواند حس خدوم بودن را از خود دور کند و مداوم در بینش الهی خود درگیر یافتن خدمت بیشتر به انسان و جهان هستی خواهد بود.
 
حجت الاسلام کارگر خاطر نشان کرد: محبوبیت یک امر دوطرفه هست که اگر یک طرف احساس محبت بر پایه مبانی توحیدی به دیگران داشته باشد آن محبت در دیگران نسبت به او ایجاد خواهد شد.
 
وی گفت: محبوبیت یک امر معنوی است که با پول دادن حاصل نخواهد شد بلکه با سرمایه گذاری در امورات معنوی و اتصال به محبوب واقعی یعنی خداوند جل جلاله موجود می‌آید.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید