کد خبر : ۷۳,۲۱۷
۹ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۳
وزیر خارجه استرالیا امروز (سه شنبه) با این ادعا که کره شمالی با ارسال تسلیحات به روسیه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را به شدت نقض می‌کند، بسته امنیتی امضا شده بین دو کشور را عامل ایجاد بی‌ثباتی منطقه دانست.
 پنی وونگ، وزیر خارجه استرالیا پس از بازدید از منطقه غیرنظامی شده بین دو کره به خبرنگاران گفت: « روسیه به شیوه‌هایی رفتار می‌کند که برای صلح مساعد نیست و در عوض تشدید کننده اوضاع است. امضای بسته امنیتی بین کره شمالی و روسیه عامل بی‌ثباتی منطقه است.»
 
خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد ، بر اساس توافق امضا شده بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دو کشور پذیرفتند که در صورت مواجهه با هرگونه تهاجم مسلحانه برای یکدیگر کمک نظامی فوری تامین کنند.
 
واشنگتن و متحدانش این تعمیق همکاری نظامی بین پیونگ یانگ و مسکو را هشدار دهنده می‌دانند و دو کشور را به نقض قوانین بین‌المللی به واسطه تجارت سلاح از کره شمالی به روسیه متهم کرده‌اند.
 
پیونگ یانگ و مسکو اما این اتهامات را رد کرده‌اند.
 
وزیر خارجه استرالیا همچنین مدعی شد: «تداوم ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه نقض جدی و آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.»
 
وی قرار است با «چو تائه یول»، وزیر خارجه کره جنوبی امروز دیدار کند و دو طرف به بررسی مسائلی چون کره شمالی و همکاری دو جانبه برای صلح بپردازند.
 
وزیر خارجه استرالیا پس از نشست کشورهای عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در لائوس و اجلاس چهار جانبه وزرای خارجی در توکیو که روز دوشنبه با حضور همتایانش از آمریکا، ژاپن و هند برگزار شد، وارد سئول شد.
 
پنی وونگ همچنین پیش از سفرش به کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، کانبرا و سئول به دنبال ایجاد توافق‌های استراتژیک خود با هدف گسترش همکاری منطقه‌ای و دو جانبه شامل انتقال انرژی و امنیت اقتصادی هستند.
 
انتهای پیام
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید