کد خبر : ۷۳,۲۵۰
۹ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۲۳
دکتر پزشکیان وفاق ملی را در دفاع مقدس  شاهد و تجربه نموده است
به گزارش خارگ نیوز، بهرام نکیسا: روزهای گذشته که در آستانه مراسمات تنفیذ و تحلیف ریاست محترم جمهوری قرار داشتیم ، فیلم سینمایی تنهای تنهای تنها ، محصول سال ۱۳۹۱ اثرماندگار هنرمند بوشهری احسان عبدی پور عزیز را مجددا چندین بار به تماشا نشستم . فیلمی که هرچند بیش از یک دهه از آن می گذرد اما هنوز هم برای نگارنده حاوی نکات ظریف و مهمی مخصوصاً در پنج دقیقه و متن پایانی آن می باشد .
در لحظه به لحظه تماشای تنهای تنهای تنها ، مدام به ایران بزرگ ، استان بوشهر ، بنادر و سواحل و نخلستان های آن از دیلم تا عسلویه و نخل تقی و مردان و زنان بزرگ آن که چشم و دل به دریا و نخلستان  دارند، می اندیشیدم . 
در تماشای تنهای تنهای تنها به محیط زیست ، سوخت و انرژی ، ملوانان و صیادان ، کودکانی که در هجوم اخبار و فضای مجازی دیگر مجال کودکی ندارند ، جوانانی که ازدواجشان به تاخیر افتاده ، عدم اطمینان به آینده ، عدم توجه جدی به آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای و اشتغال ، اعتقادات و باورهای دینی مردم ، تورم و گرانی که روح و روان مردم کشور مان را خسته نموده ، به سازمان ملل و مردان آینده جبهه دیپلماسی و جنایت هایی که در غزه در حال وقوع است ؛ به راه پر فراز و نشیب پیش روی رئیس جمهور صادق و مردمی و مخلص جناب دکتر پزشکیان و مردم شایسته خدمت و تکریم ، به راهی که جز با همراهی همه صرف نظر از سلیقه و گرایش سیاسی افراد و گروه ها  هموار و میسر نمی گردد، فکر می نمودم.
به این مهم می اندیشیدم که نباید فراموش نمائیم که عمر دموکراسی در کشورمان  چهل و پنج سال است .
چهل و پنج سالی که ده سال آغاز آن مواجه با جنگ تحمیلی نظامی و مابقی نیز در تحریم و جنگ اقتصادی بوده ایم .
به عمر کم دموکراسی در کشور که از عمر رفتارهای بعضاً غیر دموکراتیک در جامعه کمتر است و می طلبد با صبوری ، بردباری ، تمرین و مدارا بیشتر در این مسیر با هم مواجه شویم و پیش رویم ، می اندیشیدم ؛ تا اینکه سرانجام بیاری خداوند متعال روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری و تحلیف فرارسید.
رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در این روز تاریخی همچون همیشه با توکل به فضل و عنایت خداوند سخنانی امید آفرین و قابل تأمل ، اما این‌بار صدچندان مسئولیت بار تر از قبل خطاب به همه، بویژه خواص ، مجدداً از "ما می توانیم" و تلاش برای خدمت به مردم مخصوصاً در حوزه اقتصادی و بهبود معیشت مردم و کمک به دولت دکتر پزشکیان ، توصیه و سفارش و تأکید فرمودند.
سخنانی که اگر گوش شنوایی و هوش و دل بیداری باشد حکایت از آن دارد که ایشان سخت نگران معیشت مردم ، آینده ایران و اسلام ناب محمدی (ص) ، نه اسلام متحجرین و مقدس مابها و مرفهین بی درد است .
رهبری معظم انقلاب طی چند روز اخیر بعد از انتخابات ریاست جمهوری تا مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور با سخنان خود حجت را بر همگان مخصوصاً همه ایران دوستان در داخل و خارج کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، سران قوا ، نظامیان و اصحاب و افراد در جناح ها و جریانات مختلف سیاسی کشور در حمایت از دولت و موفقیت دکتر پزشکیان که به تعبیر ایشان موفقیت همه خواهد بود، تمام فرمودند .
ایشان در بخشی از سخنان خود در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری صراحتا هشدار و بیان داشتند:
" نباید به وسوسه‌های دوقطبی‌سازی اعتنا کرد و ترتیب اثر داد؛ این توصیه‌ی مؤکّد بنده است. نباید احساساتی که افراد را در دوره‌ی انتخابات وادار به مجادله‌ی با یکدیگر می‌کرد ادامه پیدا کند؛ نگذارید ادامه پیدا کند ".
همه این تاکیدات مهم رهبری معظم انقلاب یاد آور این سخنان ارزشمند و عبرت آموز بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی است که می فرمایند:
" اگر تمام انبیا جمع بشوند در یک محلی، هیچ وقت با هم نزاع نمی‌کنند. اگر اولیا و انبیا را، شما فرض کنید که الآن بیایند در دنیا، هیچ وقت با هم نزاع ندارند. برای اینکه نزاع مال خودخواهی است. از نقطه نفس انسان پیدا می‌شود که آنها نفس را کشته‌اند. جهاد کرده‌اند و همه خدا را می‌خواهند. کسی که خدا را می‌خواهد نزاع ندارد. همه نزاعها برای این است که این برای خودش یک چیزی می‌خواهد، آن هم برای خودش یک چیزی می‌خواهد. این دو خودها تزاحم می‌کنند. این قدرت را می‌خواهد مال خودش باشد، آن هم قدرت را می‌خواهد مال خودش باشد. تزاحم می‌کنند. جنگ درمی‌آید.
اگر مردم تربیت بشوند به تربیت انبیا که همه کتب آسمانی برای این تربیت آمده است، همه این نزاعها از بین می‌رود. همه این گرفتاریهایی که برای بشر است از بین می‌رود. برادر می‌شوند همه. همان طوری که در قرآن کریم همه را برادر خوانده است. مؤمنها برادرند. از این آیه استفاده این معنا می‌شود که چنانچه دو نفر به اخوت ایمانی شان عمل نکنند، برادر نباشند، مؤمن نیستند.
 «الْمُؤمِنُونَ اخْوَة» اینکه برادر هستند. این مؤمنها برادرند. همان طوری که یک برادر برای برادر خودش خیر می‌خواهد، مؤمن این است ".
آری باید برای پیشرفت کشور و حل مشکلات و عبور از بحرانها دلها و فکرها یکی شود. 
باید دست های یکدیگر را گرفت ، همانگونه که شهیدان و رزمندگان و غواصان شهید در دوران دفاع مقدس در امواج متلاطم دریا و اروند خروشان ، دست های یکدیگر را محکم می گرفتند. همان غواصان شهیدی که این روزها سالروز گرامیداشت نام و یاد آنان است.
در مراسم تنفیذ حکم ، رئیس جمهور محترم دکتر پزشکیان در پایان سخنانش دعا فرمودند:
خدایا چنان کن سرانجام کار 
تو خشنود باشی و ما رستگار.
ایشان فرمودند "ما" ! نه گفتند "من". 
دقیقاً همان اخلاق و رفتاری که همه رزمندگان عزیز در دوران دفاع مقدس داشتند.
در دفاع مقدس "من" معنا نداشت هرچه بود "ما" بود.
دکتر پزشکیان که با هوشمندی عنوان دولت خود را وفاق ملی برگزید، پیشتر در عرصه هشت سال دفاع مقدس تجربه و اعجاز این وفاق را بخوبی شاهد بوده است.
امید که پس از پایان دوره ریاست جمهوری دکتر پزشکیان طی سالهای آینده 
این رستگاری پایانی بر دغدغه معیشت مردم ایران نیز باشد و بجای آن اعتلای فرهنگ ، اقتصاد ، صنعت و توسعه پایدار اقتصادی ، اجتماعی و دفاعی را با همراهی و مشارکت همه هموطنان در کشور شاهد باشیم .
از منظر نگارنده نماد نسل آینده ایران در تنهای تنهای تنها (رنجرو و هم سن و سالانش) جملگی نگران ایران و آیندگان آن هستند که درپی رفتن و یافتن راه و مکان و فرصتی در سازمان ملل بودند.
فرصتی که مجدداً با انتخاب آقای دکتر پزشکیان برای ایران اسلامی در داخل و خارج به لطف خداوند متعال با مشارکت و حضور مسئولانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری ، بوجود آمده است .
فرصت برای ایرانی که ظرفیت بالای نقش آفرینی در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی را دارا می باشد .
فرصت برای ایرانی که خواهان صلح و دوستی و آرامش در منطقه و جهان است . 
 
کلیدواژه ها: بهرام نکیسا 

نظرات بینندگان

کیانوش نظری
0
2

همچون همیشه بسیار شیوا و کامل تشکر از جناب نکیسا که همواره ما رو از بیانات دلچسب و معنادار خود مستفیض می نمایند


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید