کد خبر : ۷۳,۵۰۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۴۰
ماه‌ها در پی هم می‌گذرد، روزی که منتظر آن بودیم فرا می‌رسد، آری روز خبرنگار، خبرنگارانی که در همه روزهای سال در سرما و گرما، با همه مشکلات رویدادها و مناسبت‌های مختلف را انعکاس می‌دهند، همین یک روز به نام آن‌ها ثبت شده است.
۱۷ مردادماه شهادت شهید صارمی و به نام روز خبرنگار نام گرفته است، روزی برای صاحبان اندیشه و قلم، برای کسانی که روح کنجکاو و حقیقت‌جو داشته و در این عرصه با همه دشواری‌ها لبخند بر لبانشان جاری است.
 
کسانی که در بحران‌ها حضور دارد و با وجود همه مشکلات و نامهربانی‌ها این عرصه را رها نمی‌کنند.
 
روز سپاس از فعالان بخش خبر و اطلاع‌رسانی٬ کسانی که شغل پر خطر، هیجان‌انگیز و همراه با اضطراب خبرنگاری را انتخاب کرده و به دنبال سوژه مورد نظر خود مسیر پر پیچ و خمی را طی می‌کنند تا به هدف مدنظر برسند، کسانی که تشنه دانستن و رسیدن به حقیقت هستند، انگیزه‌ای که تنها از روح کنجکاو و حقیقت‌جو و روحیه خطرپذیر خبرنگار نشات می‌گیرد.
 
در حقیقت، خبرنگار تشنه دانستن و رسیدن به حقیقت گمشده است، عشق و علاقه به این حرفه ناخودآگاه روح سرکش را تا رسیدن به قله حقایق پیش می‌برد.
 
به بهانه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، بار دیگر توان خود را به کار گرفتیم تا پلی باشیم برای بیان دغدغه‌های صاحبان اندیشه و قلم.
 
پرداخت نکردن بدهی‌های معوقه از سوی برخی ادارات استان
 
ملک محمدزمانی دهکردی، سرپرست و خبرنگار روزنامه کیهان در چهارمحال وبختیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با کمال تاسف باید اعلام کنم که اکثر مسئولان دستگاه‌های دولتی توجهی به مطبوعات در استان ندارند و فقط نگاهشان به صدا و سیما است نه روزنامه و نشریات خریداری و مطالعه می‌کنند و نه اخبار و رویدادهای خود را به طور مستقیم برای انتشار به مطبوعات می‌دهند، البته برخی از ادارات و سازمان‌ها در ارائه اخبار و اطلاعات خود به مطبوعات همکاری‌های خوب و شایسته دارند.
 
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مدعی است که آگهی‌های دولتی را به طور عادلانه و بدون تبعیض بین مطبوعات سراسری و نشریات محلی در استان توزیع می‌کند که این‌گونه نیست، از طرفی جمعی از سرپرستان روزنامه‌های سراسری دراستان تاکید می‌کنند که آگهی های دولتی باید به آن‌ها داده شود چرا که عمر خود را در بازتاب اطلاعات و اخبار استان در سطح کشور سپری کرده‌اند.
 
زمانی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مطبوعات استان این است که برخی از ادارات و سازمان‌ها بدهی‌های معوقه خود را علی رغم مکاتبات وتماس‌های  تلفنی ومراجعات حضوری مکرر بابت انتشار آگهی‌ها و اشتراک روزنامه و نشریات سراسری و محلی در استان پرداخت نمی‌کنند.
 
به گفته وی، حتی برخی از مسئولان دستگاه‌ها پاسخگوی خبرنگاران مطبوعات نیستند و تنها به دنبال دیده شدن در صدا و سیما هستند.
 
خبرنگاران می‌توانند در توسعه جامعه تأثیرگذار باشند
 
علی مراد مصیبی دهکردی، سرپرست روزنامه کار و کارگر در استان، سردبیر هفته‌نامه راوی قلم و رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری که حدود ۳۵ سال است در زمینه مطبوعات فعالیت دارد و هشت نفر از افراد خانواده‌شان نیز در این زمینه فعال هستند، بیان کرد: خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آنهاست.
 
مصیبی افزود: خبرنگار کسی است که با اتکا به ذوق و استعداد شخصی، پس از گذارنیدن دورهٔ آموزش تخصصی و همچنین با توجه به مسئولیت اجتماعی که این پیشه بر گردن او می‌گذارد، وظیفه بدست‌آوردن، آماده‌کردن، گردآوری و سامان‌دادن اخبار و انتقال آنها را با وسایل ارتباط جمعی (مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری) به مخاطبان بر عهده دارد، خبرنگاران نباید حقیقتی را عمداً تحریف و هیچ‌گونه مطلبی را نباید از دید مردم پنهان نگه دارند.
 
به گفته وی، خبرنگاران قشری تأثیر گذار هستند که در صورت فراهم کردن زمینه امنیت شغلی و باور تأثیر گذاری و منزلت قائل بودن برای آن‌ها می‌توانند در توسعه جامعه تأثیر گذار باشند.
 
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هر جامعه‌ای برای توسعه اجتماعی نیاز به سیستم اطلاع‌رسانی آزاد و رسانه‌های قدرتمند دارد که بدون جهت‌گیری و با نگاهی موشکافانه و دقیق اطلاعات صحیح را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.
 
وی ادامه داد: بازوی اصلی چنین رسانه‌هایی خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی هستند که با واقع‌گرایانه پرده از حقایق موجود بر می‌دارند و مردم را از تصمیمات و برنامه‌های کلان آگاه می‌کنند.
 
مصیبی اضافه کرد: رسانه‌ها و در واقع خبرنگاران می‌توانند  در رقم زدن توسعه اجتماعی و سایر ابعاد آن در هر جامعه‌ای موثر باشند،  بنابراین خبرنگاران قشر آگاه و تأثیرگذاری هستند که در صورت اجازه اطلاع رسانی صحیح و مستمر اگر نگوییم بیش از مسئولان دولتی به اندازه آن‌ها در تحقق توسعه تاثیرگذار خواهند بود.
 
وی افزود: یکی از مشکلات محسوس و عینی بحران‌، شناخت از جایگاه حرفه‌ای و ماهیت رسانه‌ها در جامعه است، همچنین عدم تحمل و انتقاد گریزی مسئولین و نهادها مسئله‌ای است که عمومیت دارد  و به شیوه‌های مختلف هم ابراز می‌شود، مدیران باید باور کنند که رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند نه چرخ پنجم بروکراسی.
 
وی در مورد حمایت از مطبوعات، تصریح کرد: مقصود ما از ضرورت حمایت به معنای حمایت مالی مستقیم نیست که استقلال و شیوه عمل رسانه.ها مخدوش شود، بلکه باید بستری فراهم شود تا از ساز و کارهای صحیح و مناسبات واقعی و منطقی هزینه تداوم فعالیت مطبوعات تامین شود.
 
مصیبی تاکید کرد: خبرنگاران مطبوعات دشواری‌ها و مشکلات عدیده‌ای از جمله بیمه‎ خبرنگاران، نبودن پشتوانه‎‌های مالی به علت عدم رغبت به سفارش آگهی تبلیغاتی دارند، گرچه امروزه مشکلی دیگر به مشکلات آن‌ها افزوده شده و آن هم داشتن دفاتر مستقل که با توجه به اجاره‌بهای سرسام آور انجام آن امکان‌پذیر نیست.
 
وی گفت: توزیع ناعادلانه آگهی‌های دولتی و ثبتی زمزمه‌هایی است که به گوش می‌رسد.
 
مصیبی در پایان بیان کرد: روز خبرنگار فرصت به‌هنگامی است که از درگاه خداوند بزرگ که به قلم و آنچه می‌نویسد سوگند خورده، طلب پوزش کنیم به خاطر حرف‌هایی که نگفتیم و باید می‌گفتیم، مطالبی که ننوشتیم و باید می‌نوشتیم، جاهایی که سکوت کردیم و باید فریاد می‌زدیم مصلحت‌اندیشی کردیم و باید شجاع و صادق وارد می‌شدیم، بی تفاوت رد شدیم و باید می‌ایستادیم و مسئولانه‌تر رفتار می‌کردیم، فراموش کردیم که چه رسالتی بر عهده گرفته‌ایم.
 
پیگیری‌های لازم برای سختی شغل خبرنگاری از سوی نمایندگان استان در مجلس انجام شود
 
همچنین حمیرا رحیمی، خبرنگار، فعال رسانه‌ای و صاحب امتیاز روزنامه دیده‌بان اظهار کرد: سالیان متمادی است که مشکلات خبرنگاران در کشور و از جمله چهارمحال و بختیاری پابرجا بوده و همواره رفع نشده است.
 
وی افزود: خبرنگارانی که فعال و بصورت حرفه‌ای دنبال مشکلات هستند وقتی دچار مشکل می‌شوند کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند و این باعث شده خبرنگار واقعی مانند بسیاری دیگر خودسانسوری کند و نتوانند آنطور که باید از مشکلات و سوء مدیریت‌ها بنویسند.
 
رحیمی گفت: به عنوان یک خبرنگار و فعال رسانه‌ای از مسئولان و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان انتطار دارم، پاسخگوی خبرنگاران باشند و به جای تعامل و پاسخگویی خبرنگاران را به شکایت و .‌.. تهدید نکنند، اگر تعامل بین رسانه‌ها و مسئولین برقرار باشد می‌توان بسیاری از مشکلات و سوء تفاهمات را رفع کرد.
 
وی بیان کرد: اداره کل ارشاد استان با صدور مجوزهایی که طی این سال‌ها بدون سخت‌گیری صادر کرده تعداد زیادی خبرنگار و رسانه تولید شده که در عمل وظیفه ذاتی و اصلی خود را انجام نمی‌دهند که این مشکل را می‌توان با شفافیت عملکرد اداره ارشاد و ارائه گزارش ماهانه از جمله تعداد آگهی‌ها و نام رسانه منتشر کننده رفع کرد تا همه مطلع شوند و نارضایتی‌ها به حداقل برسد
 
این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: لازم است اساتید روزنامه‌نگار مطرح کشوری دعوت و برای اهالی قلم کلاس و دوره آموزشی برگزار شود،  چرا که همه اهالی مطبوعاتی استان  در نوشتن گزارش ،مصاحبه و..... دچار مشکل و نوعی  کم سوادی رسانه‌ای هستند تا با جنبه‌های نوشتن و مسائل حقوقی آشنا شوند و مشکلات این قشر  کم شود.
 
وی گفت: از نمایندگان مجلس استان درخواست می‌شود پیگیری لازم برای شغل خبرنگاری که جزو مشاغل سخت بوده، را نیز انجام دهند.
 
خبرنگاری یک تخصص فراتر از هرگونه حرفه است
 
وحید رئیسی دهکردی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری (ایرنا) در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامی‌داشت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی، اظهار کرد: خبرنگاران با شناسایی مشکلات جامعه و ارتباط با گروه‌های مختلف می‌توانند از طریق تهیه گزارش نسبت به پیگیری خواسته‌های مردم اقدام کنند.
 
وی با اشاره به انجام فعالیت‌های خبرنگاران بدون هرگونه چشم‌داشتی، افزود: تخصص و حرفه خبرنگاری درآمد بالایی ندارد اما خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه این کار را با اشتیاق فراوان انجام می‌دهند.
 
رئیسی تصریح کرد: خبرنگاران در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمان برگزاری رویدادهای مهم همچون انتخابات نقش اصلی و اثرگذاری در انعکاس خواسته‌های مردم و مطالبات آن‌ها از مسئولان دارند که این مهم در افزایش مشارکت عمومی نقش‌آفرینی می‌کند.
 
وی یادآور شد: خبرنگاران برای تهیه مشکلات جامعه در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری حضور می‌یابند و گزارش‌های خود را در سخت‌ترین شرایط تهیه می‌کنند.
 
رئیسی با اشاره به مشکلات خبرنگاران، بیان کرد: هر خبرنگار برای تهیه خبرهای مرتبط با رویدادهای مختلف باید زمان زیادی را صرف کند تا بتواند گزارش‌های جامعی را برای مردم منعکس و منتشر کند که این مهم بخشی از رسالت‌های فعالان رسانه است.
 
وی گفت: گاهی اوقات انتشار واقعیت‌ها براساس شفافیت مستلزم پذیرفتن استرس برای خبرنگار است اما متأسفانه برخی افراد هستند که خبرها و گزارش‌های خبرنگاران را بدون نام و یا حتی با نام رسانه‌های دیگر منتشر می‌کنند که اقدامی ناپسند به‌شمار می‌رود.
 
رئیسی ادامه داد: این در حالی است که خبرنگاران و مجموعه فعالان رسانه برای تهیه هر خبر و گزارش باید زحمت زیادی بکشند و شایسته نیست در بازنشر اخبار، اخلاق‌مداری رعایت نشود.
 
وی با اشاره به پیگیری مشکلات قشرها و گروه‌های مختلف جامعه، تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از خبرنگاران علاوه بر درآمد پایین حتی از کمترین امکانات رفاهی مانند بیمه بی‌بهره هستند و متأسفانه کسی پیگیر مشکلات فعالان رسانه نیست.
 
این خبرنگار فعال خبرگزاری تاکید کرد: تلاش و اقدام مسئولان برای رفع مشکلات خبرنگاران کمترین کاری است که می‌توان برای این قشر زحمت‌کش انجام داد.
 
وی خبرنگاری را جزو مشاغل سخت پیش‌بینی شده در قانون دانست و یادآور شد: لحاظ شرایط مشاغل سخت در بیمه خبرنگاران از مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبه‌های این قشر به شمار می‌رود.
 
رئیسی با اشاره به تلاش خبرنگاران و مجموعه فعالان حوزه رسانه برای انتشار عملکرد مسئولان در طول سال، یادآور شد: این در حالیست که بسیاری مسئولان هیچ‌گاه حواس‌شان به زحمات خبرنگاران نیست و حتی در روز خبرنگار هم فراموش می‌کنند یک پیام شادباش به خبرنگاران بدهند.
 
وی گفت: از دولت چهاردهم و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود برای رفع مشکلات خبرنگاران و پیش‌بینی برنامه‌هایی برای ارتقای سطح رفاهی خبرنگاران، بهبود وضعیت معیشت، رونق اقتصادی و تأمین آینده و امنیت شغلی خبرنگاران چاره‌اندیشی و راهکارهای عملی و عملیاتی را به مسئولان متولی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات‌کل زیرمجموعه استانی ابلاغ کنند.
 
خبرنگاران پل ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند
 
مرضیه عالی‌پور، مدیر مسئول خبرگزاری های مهر و جهانبین‌نیوز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حرفه خبرنگاری حرفه‌ای سخت در کنار زیبایی‌های خاص خودش است.
 
وی با اشاره به اینکه خبرنگاری یک شغل پراسترس، تنش زا و پر دردسری است که کسی نمی‌تواند آن را درک کند، گفت: این شغل یا حرفه پر درسر با وجود همه سختی‌ها اما شیرینی خاص خودش را نیز دارد، تا زمانی‌که یک فرد وارد این عرصه نشود نمی‌تواند سختی و پیچیدگی این کار پر مشغله  را درک و لمس کند.
 
وی با بیان اینکه یک خبرنگار واقعی بیشتر از هرچیزی به دنبال مطالبات مردمی است، تصریح کرد: یک خبرنگار مسائل، مشکلات و نیازهای جامعه را درک می‌کند و برای انتشار آن نمی‌تواند بی‌اهمیت باشد، بلکه خود را مسئول می‌داند که این مسئله را تا حد توان به نتیجه برساند.
 
عالی‌پور با تاکید بر اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند، گفت: یک خبرنگار با قلم خود به جنگ کاستی‌ها و کمبودها می رود و مدام از مسئول مربوطه مطالبه می‌کند.
 
وی یکی از رسالت‌های کار خبرنگاری را آبادانی شهر، دیار و کشور خود  دانست و بیان کرد: یک خبرنگار برای پیشرفت و توسعه استان هم پای یک مسئول و گاهی بیش‌تر از آن تلاش و پیگیری می‌کند تا به نتیجه برسد.
 
عالی‌پور از ناامن بودن شغل خبرنگاران گفت: هرکسی شغلی را انتخاب می‌کند و تا پایان ماه منتظر یک درآمد است اما متاسفانه خبرنگاران از یک حقوق خوب محروم هستند و حتی نمی‌توانند روی این درآمد حساب باز کنند.
 
وی ادامه داد: یک خبرنگار نه پاداشی دریافت می کند و نه اضافه کار نصیبش می‌شود اما بازهم با عشق و علاقه به کار خود ادامه می‌دهد و استوارتر از گذشته این مسیر را طی می‌کند.
 
عالی‌پور خاطرنشان کرد: نداشتن بیمه خبرنگاری، نبود درآمد کافی، ساعت کار نا مشخص و ... از مشکلات مضاعف یک خبرنگار است، کسانی که همواره دغدغه مردم را به گوش مسئولین می‌رسانند اما متاسفانه هیچ مسئولی نیست که مشکلات آن‌ها را رفع کند.
 
خبرنگار تخصصی در استان به تعداد انگشتان دست وجود دارد
 
سید مرتضی فیاضی، رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایسنا محوری‌ترین دغدغه خبرنگاران استان را بحث بیمه عنوان و بیان کرد: از آنجایی‌که تعداد افرادی که یارانه دولتی برای بیمه رسانه‌ها دارند محدود است و این تعداد مکفی نبوده و جوابگوی بیمه همه خبرنگاران استان نیست و به عنوان یکی از محوری‌ترین مشکلات به شمار می‌رود.
 
وی به بحث جایگاه و امنیت شغلی خبرنگاران اشاره کرد و افزود: بسیاری از خبرنگاران استان به صورت حق‌التحریری و حق‌الزحمه فعالیت دارند، البته برای برخی که شغل اصلی به شمار نمی‌رود مشکلی نیست، اما کسانی‌که شغل اصلی آن.ها خبرنگاری است و گاهی سرپرست خانوار هستند بحث امنیت شغلی و درآمد پایین مشکل ایجاد می‌کند.
 
فیاضی بیان کرد: مشکل دیگر نداشتن یک مکان ثابت به عنوان سندیکا یا خانه مطبوعات است که در استان علی رغم پیگیری‌های بسیاری زیاد و اتفاقاتی که در سال‌های گذشته افتاد متاسفانه با تغییر مدیریتی این موضوع کاملا متوقف شد.
 
وی ادامه داد: خانه مطبوعات یک نهاد صنفی است که برای احداث ساختمان، زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در اختیار این نهاد قرار گرفت و آیین کلنگ‌زنی و سپس اقدامات بعدی انجام شد اما متاسفانه تغییر مدیریت و نگرش‌های مختلف موجب شد این کار کاملا تعطیل و راکد بماند، به طوری‌که اکنون یکی از مطالبات اصلی خبرنگاران استان به شمار می‌رود.
 
رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات خبرنگاران نداشتن دفتر رسانه‌ها مخصوصا برای سرپرستان روزنامه‌های سراسری در استان است، تصریح کرد: تقریبا ۱۶۰ روزنامه سراسری در استان دغدغه دفتر روزنامه را دارند.
 
فیاضی تصریح کرد: در چند سال اخیر ارتباط و تعامل ما با ادارات، نهادهای دولتی و خصوصی بسیار مطلوب بوده که در عین حال به دلیل این تعاملات، شأن و جایگاه خبرنگاران استان حفظ شد.
 
وی در ادامه یکی از وظایف، رسالت‌ها و اهداف قید شده در اساسنامه خانه مطبوعات را برگزاری دوره‌های تخصصی برای خبرنگاران بیان کرد و گفت: متاسفانه در استان خبرنگار تخصصی به تعداد انگشتان دست وجود دارد که این یک آسیب است و تلاش شده دوره‌های آموزشی از جمله دوره اصول و فنون مذاکره و فن بیان، آیین نگارش و مکاتبات اداری، اصول و فنون خبرنویسی و ... برگزار شود منتها استقبال از دوره‌ها چشمگیر نبود، کما اینکه یکی از اولویت‌های اصلی دوره‌های آموزشی، آموزش و تربیت خبرنگار تخصصی است.
 
در دولت جدید تعامل با رسانه‌ها بیش‌ از گذشته مورد توجه قرار گیرد
 
فیاضی با بیان اینکه طبق سامانه جامع رسانه‌های کشور و خانه مطبوعات حدود ۲۲۶ خبرنگار فعال در استان وجود دارد، اضافه کرد: انتظار می‌رود در دولت جدید تعامل با رسانه‌ها نسبت به گذشته بسیار بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد.
 
آموزش خبرنگاران باید مورد توجه قرار گیرد
 
پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار با اشاره به مهم‌ترین حمایت‌های این نهاد از اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: آگهی‌های دولتی و بخش خصوصی که در اختیار نشریات قرار می‌گیرد یکی از روش‌های درآمدزایی و اقتصاد خبر است که در این راستا از ابتدای دولت سیزدهم تا تیرماه سال جاری، قریب به هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آگهی دولتی به مطبوعات و روزنامه‌های استانی و سراسری پرداخت شده است.
 
وی به پیگیری مشکلات خبرنگاران به‌ویژه در حوزه مالی و در ارتباط با ادارات دیگر، افزود: بدقولی‌هایی که دیگر ادارات در حوزه مالی دارند، با نامه‌نگاری و پیگیری از مراجع بالاتر از جمله استانداری از سوی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حصول نتیجه دنبال می‌شود و رفع تمامی مسائل صنفی و مالی خبرنگاران همواره در دستور کار ما قرار دارد.
 
احمدی بیان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرست خبرنگاران استان را در اختیار ادارات قرار می‌دهد تا در نشست‌ها و برنامه‌های خود از این ظرفیت استفاده کنند و خبرنگاران فعال و رسمی از افراد غیر رسمی مشخص باشند. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: چهارمحال و بختیاری از حیث اقتصاد خبر شرایط چندان مناسبی ندارد و نمی‌توان به عنوان شغل به این حرفه نگاه کرد، لذا بسیاری از اهالی رسانه کار خبر را به‌عنوان شغل دوم به پیش می‌برند.
 
وی بیان کرد: همچنین تعداد خبرنگار تخصصی در استان بسیار اندک است اما افق روشنی در این زمینه در پیش داریم زیرا امروز شاهد ورود نوجوانان زیادی به عرصه خبر و رسانه هستیم که از سوی آموزش‌وپرورش یا جبهه فرهنگی انقلاب و مجموعه‌های مردمی به این سمت هدایت می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.
 
احمدی با تاکید بر اینکه آموزش خبرنگاران موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در این راستا برخی دوره‌های آموزشی برگزار شده اما کافی نیست و امسال باید افزایش یابد. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: طبق سامانه جامع رسانه‌های کشور در حال حاضر ۱۸۰ نفر از اهالی رسانه استان در این سامانه عضو هستند.
 
انتهای پیام

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید