کد خبر : ۷۳,۶۰۰
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۵۳
ضرورت اشتغال‌زایی برای جوانان خارگ در صنایع وزارت نفت
 لطف الله علیپور ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران در جزیره خارگ با اشاره به جایگاه مهم اصحاب رسانه در پیگیری حقوق و مطالبات مردم اظهار داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان برای پیگیری مطالبات آنان محسوب می‌شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با بیان اینکه تسریع در تکمیل طرح‌های عمران شهری و خدماتی یکی از اولویت‌ها است گفت: حل مشکلات رفت و آمد مردم خارگ به شهرهای بوشهر و گناوه، صدور اسناد مالکیت، رفع مشکلات زیرساختی اب و برق مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
 
وی با تقدیر از پیگیری نماینده مردم بوشهر، گناوه ، دیلم در مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات خارگ گفت: تکمیل پروژه‌های عمران و خدمات شهری از اولویت برنامه مجموعه شهرداری با زمانبندی مناسب است.
 
ضرورت تامین اعتبار در تسریع تکمیل پروژه‌های خارگ
 
شهردار جزیره خارگ نیز با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از خدمات آنان تامین اعتبار در تسریع تکمیل پروژه‌ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: پروژه ساخت شهربازی خارگ مدت‌ها راکد مانده بود با تأکید شورای اسلامی شهر و تزریق نقدینگی به پروژه فعال و با نظارت مهندسان واحد عمران در حال اجرا است.
 
جلیل حسن‌زاده افزود: کمبودهای پارک گردشگری برطرف شده و پذیرای مردم است.
 
وی روشنایی محوطه فضای شهرک 22 بهمن خارگ را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدام و عملیات کابل‌کشی و اجرای روشنایی انجام شده و به‌زودی پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
 
شهردار خارگ از آسفالت کوچه‌ها خبر داد و تصریح کرد: درخواست صیادان مورد توجه قرار گرفته و با همکاری مدیریت عملیات عمومی جزیره خارگ  در بخش تأمین مصالح ، شهرداری اقدام به ساخت 46 باب انباری برای استفاده صیادان کرده است.
 
جایگاه خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردم
 
نایب رئیس شورای شهر خارگ نیر اظهار داشت: فلسطین و غزه قربانگاه عرصه خبر و رسانه و خبرنگاران آزاده شده و عده‌ای که در دل خطر، طرف حق و حقیقت و آزادیخواهی ایستاده‌اند و تا پای جان صدای واقعی و مظلومیت مردمان بیگناه جهان و غزه را در دنیا فریاد می‌کنند.
 
موری بازفتی افزود: بی شک رسالت حقیقی یک خبرنگار همین است که فریاد صدای مظلومان و صدای خاموش شده مردمان باشد و ما هم اگر به فکر اصلاح امور و پیشبرد جامعه هستیم باید همچون آیینه واقع بین و صادق منعکس کننده مشکلات مردم باشیم و مصالح مردم را قربانی مصلحت‌ها و منافع فردی، گروهی و حزبی نکنیم.
 
وضعیت برق جزیره در تابستان جاری در شأن مردم خارگ نیست
 
یوسف وطن دوست عضو شورای شهر خارگ ضمن گرامیداشت 17 مردادماه روز خبرنگار و تبریک به اصحاب رسانه در خصوص برخی از مشکلات جزیره گفت: وضعیت برق جزیره در تابستان جاری در شأن مردم خارگ نیست و توقع می‌رود که مسئولین برق منطقه‌ای فکری اساسی برای این مشکل کنند.
 
وی اضافه کرد: تعدادی توربین در کنار نیروگاه بلااستفاده قرار گرفته که لازم است تدابیری برای راه‌اندازی سریعتر این توربین‌ها اندیشیده شود.
 
وطن دوست با تاکید بر استقرار نمایندگی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در جزیره خارگ اضافه کرد: اداره آب و فاضلاب خارگ در مضیقه است و همچنان شهرداری وظایف سازمانی اداره آبفا را انجام می‌دهد که مشکلات خاص بودجه‌ای در این زمینه دامنگیر شهرداری و شورای شهر خارگ شده است.
 
عضو شورای شهر خارگ اشتغال جوانان جزیره خارگ  را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با وجود جذب تعدادی از جوانان جزیره در شرکت‌های نفتی ولی همچنان مورد اعتراض مردم قرار دارد و انتظار این است درصد زیادی از جوانان بومی جزیره خارگ به‌عنوان شغل پایدار جذب شرکت‌های مستقر در خارگ شوند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید