کد خبر : ۷۳,۸۳۴
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۵۵
«سه عکاس، سه تجربه» عنوان نشست انتقال تجربه است که به مناسبت روز جهانی عکاسی و با حضور سه نفر از عکاسان صاحب سبک اصفهان در خانۀ صفویِ این شهر برگزار می‌شود.
مهدی زرگر ضمن اعلام این خبر به ایسنا گفت: اولین نشست از سلسله نشست‌های انتقال تجربه  با نام «سه عکاس، سه تجربه» سال گذشته برگزار شد که مباحث «انتقال تجربه از عکاسی خبری به تولید محتوا» توسط رضا امینی، «انتقال تجربه از عکاسی خبری به تولید محتوا» توسط بهنام تاجمیر ریاحی، و همچنین موضوع «انتقال تجربه از عکاسی به عکاسی صنعتی» از سوی خشایار صمدی و سحر عصارزادگان ارائه و بررسی شد.
 
این هنرمند عکاس ادامه داد: امسال نیز بر آن شدیم تا با همکاری خانۀ صفوی اصفهان و به مناسبت روز جهانی عکاسی، دومین نشست را با حضور گروهی دیگر از عکاسان باتجربۀ اصفهان برگزار کنیم که هم در زمینۀ تحصیلات آکادمیک و هم تجربه‌های عملی، شاخص و مثال‌زدنی هستند.
 
او توضیح داد: در دومین نشست از سلسله نشست‌های «سه عکاس، سه تجربه»، امیر حسینی به موضوع «چالش‌های عکاسی در مسابقات ورزشی بین‌المللی» خواهد پرداخت. این عکاس، سابقۀ همکاری با آژانس‌های مختلف عکس خبری، و حضور در تورنمنت‌های ورزشی بین‌المللی، فینال لیگ قهرمانان اروپا، جام جهانی اسب‌دوانی، بازی‌های آسیایی جاکارتا، جام جهانی فوتبال ساحلی، سوپر کاپ اروپا و جام ملت‌های آسیا را در کارنامۀ خود دارد.
 
این عکاس خبری و فعالِ حوزۀ ارتباطات رسانه و روابط عمومی که دبیر نشست یادشده خواهد بود، اضافه کرد: در این نشست همچنین موضوع «ساده‌انگاری هنر عکاسی در عصر دیجیتال و فناوری نوین» از سوی «حمیدرضا صیادی» بررسی خواهد شد. او نیز ضمن اینکه در دو زمینۀ عکاسی و فیلمبرداری تحصیل کرده و تدریس دارد، به صحنه‌پردازی در عکاسی گرایش دارد و علاوه بر اینکه داوری جشنواره‌های مختلف عکس و فیلم را عهده‌دار بوده فیلمبردار فیلم‌های مستند و داستانی است.
 
زرگر گفت: «علی نجاتبخش» نیز به موضوع «عکاسی هنر بینارشته‌ای از رقمی تا نظری» می‌پردازد. او که مدرس پرتره دانشگاه ابن‌سینا دانشگاه گرجستان است، دورۀ عکاسی دیجیتال را از دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا طی کرده و در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان عکاس مستند سال ایران در سومین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران برگزیده شد، ضمن اینکه او عکاس مستند خیابانیِ سال لندن در جایزه عکس مونوویژن اواردز است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند جمعه (۲۶ مردادماه) ساعت ۱۸ تا ۲۱ به خانۀ صفویِ، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، نبش کوچه ۳۱ مراجعه کنند.
 
انتهای پیام
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید