کد خبر : ۷۴,۹۱۷
۲۲ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۳۴
سکه و دلار بجای ریال!
بعضی که در کشور مسئولیتی دارند، گاهی حرفی می زنند که انسان می ماند مسئولان به چه شاهکارهایی روی می آورند تا مشکلات مردم را حل کنند!
نمونه اخیرش، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی است که به مردم توصیه کرده به جای اینکه ریال یا همان پول ملی را در قرض الحسنه رد و بدل کنید دلار با سکه را قرض دهید و بگیرید.
 
اولا بها دادن به دلار و سکه و متروکه کردن ریال بدترین راه حل پیشنهادی برای مبارزه با آثار تورم است، چرا که اگر مردم حرف ایشان را قبول کنند و از فردا همه قرض دهندگان و قرض گیرندگان متقاضی دلار و سکه شوند، همین افزایش میزان تقاضا و روی آوردن همه مردم به خرید دلار و سکه باعث افزایش بیشتر قیمت دلار و سکه خواهد شد و خودش تورم زاست.
 
ثانیاً در کشور ما که دفعتا و به صورت ناگهانی قیمت دلار و سکه بالا می رود، هنگام ادای دین قرض گیرندگان غافلگیر شده به نحوی که باید مبلغ بسیار بیشتری را بپردازند تا بتوانند سکه ها و دلارهای قرضی خود را تهیه و به فرض دهنده پرداخت کنند.
 
ثالثا به جای این افکار عجیب و غریب به دنبال راه حل اساسی و ریشه ای برای نجات اقتصاد کشور و ارزش پول ملی باشند. ببینند چه کار کرده اند که به قول رئیس جمهور کشور به این وضع اسفناک افتاده است؟ چرا اقتصاد کشور ما و شرایط مالی و سفره مردم روز به روز خراب تر می شود؟ مقصر اصلی چه کسانی و چه تصمیماتی هستند؟ چرا به جای حل مسئله، صورت مسئله را تغییر می دهند؟
 
رابعا اقتصاد به خیلی چیزهای دیگر ارتباط دارد که باید همگی را در یک مجموعه به هم پیوسته و سیستمی دید و به اصلاح و مداوای همه این اجزا به صورت همزمان و هماهنگ روی آورد، وگرنه چوب عملکرد آنها را «اقتصاد» می خورد که خورده است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید