کد خبر : ۷۵,۱۲۰
۴ آبان ۱۴۰۳ ۱۰:۰۲
طراحی دولت‌شهر برای استقرار دستگاه‌های اجرایی بوشهر
استاندار بوشهر از طراحی دولت شهر در ورودی بوشهر برای استقرار دستگاه‌های مختلف اجرایی و اداری استان خبر داد و گفت: در این راستا طراحی و احداث ساختمان هواشناسی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.
 احمد محمدی‌زاده صبح امروز در نشست با رئیس سازمان هواشناسی و معاون وزیر راه و شهرسازی نقش مهم هواشناسی در بخش‌های مختلف را مهم دانست و با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های این مجموعه گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی نقش مهمی در حوزه‌های گوناگون از جمله پیشگیری از حوادث و بحران‌ها دارد که تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی به امکانات نوین و پیشرفته امری مهم و ضروری است.
 
وی یکی از مطالبات مهم اداره کل هواشناسی استان بوشهر را احداث ساختمان مرکزی دانست و بیان کرد: در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نخواهد شد و برای احداث ساختمان جدید هواشناسی اعتبارات لازم تخصیص داده می‌شود.
 
استاندار بوشهر با اشاره به استقرار همه دستگاه‌های اجرایی و اداری استان در یک مجموعه گفت: در این راستا دولت شهر در ورودی بوشهر طراحی شده و همه ادارات و دستگاه‌های دولتی و اداری در دولت شهر مستقر می‌شوند.
 
محمدی‌زاده تخصیص اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه‌ای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از مجموعه این اعتبارات سال قبل 60 درصد تخصیص یافت و امسال تاکنون 530 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه‌ای به استان بوشهر ابلاغ شده است.
 
دستیابی به تکنولوژی‌های برتر و پیشرفته هواشناسی
 
رئیس سازمان هواشناسی ایران هم با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های در بخش ایستگاه‌های هواشناسی یکی از اولویت‌های این سازمان است گفت: دستیابی به تکنولوژی‌های برتر و پیشرفته هواشناسی در دستور کار قرار دارد و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.
 
سحر تاجبخش در ادامه با اشاره به تداوم خشکسالی در کشور از کاهش بارش باران در فصل پاییز جاری خبر داد و تصریح کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وضعیت بارش باران در فصل پاییز امسال مطلوب نیست و صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف صنعتی، شرب و کشاورزی امری مهم و ضروری است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت بارش باران در استان بوشهر گفت: بوشهر هم جزو استان‌هایی است که در فصل پاییز امسال بارش‌های کمتر از میانگین نرمال خواهد داشت مگر اینکه پدیده‌های جدیدی رخ بدهد.
 
وی بر توجه به احداث ساختمان مرکزی هواشناسی استان بوشهر تأکید کرد و افزود: برای احداث ساختمان فعلی هواشناسی بوشهر نیاز به تخصیص اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای است که ضرورت دارد به این مهم توجه ویژه شود.
 
رئیس سازمان هواشناسی ایران ادامه داد: تا زمان احداث ساختمان جدید هواشناسی بوشهر، تأمین یک ساختمان دیگر و انتقال کارکنان هواشناسی استان بوشهر به آن امری مهم و ضروری است.
 
تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر در اولویت قرار دارد
 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور هم با تشریح وضعیت اعتبارات هزینه‌ای از افزایش این اعتبارات خبر داد و بیان کرد: از محل درآمد اختصاصی سازمان هواشناسی، اعتبارات هزینه‌ای و جاری قابل توجهی به هواشناسی استان بوشهر ابلاغ شده است.
 
محمد ناصر هاشمی با بررسی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان بوشهر گفت: 3.3 همت اعتبار عمرانی به استان بوشهر سال قبل تصویب شد که این رقم با پیگیری استاندار و مسئولان استان بوشهر به 7 همت افزایش یافت.
 
وی اعتبارات اداره کل هواشناسی استان بوشهر در سال قبل را 7.5 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این اعتبار نسبت به سال ماقبل آن بیش از 7.7 درصد افزایش یافت.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور خواستار توجه ویژه به طرح‌های هواشناسی استان بوشهر و تخصیص اعتبارات مورد نیاز شد و افزود: احداث ساختمان مرکزی هواشناسی استان بوشهر یکی از اولویت‌ها و نیاز به تأمین اعتبارات لازم است.
 
هاشمی از تأمین تجهیزات اداره کل هواشناسی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا خودرو عملیاتی هواشناسی استان بوشهر تهیه شده و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر در اولویت قرار دارد.
 
فعالیت 95 ایستگاه هواشناسی در نقاط مختلف استان بوشهر
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با به تقدیر از توجه ویژه استاندار بوشهر به مطالبات این اداره کل گفت: ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر در همه نقاط استان فعال است و به‌صورت شبانه‌‌روزی فعالیت می‌کنند.
 
پیام مساعدی با اشاره به فعالیت 95 ایستگاه هواشناسی در نقاط مختلف استان بوشهر خاطرنشان کرد: 10 ایستگاه هواشناسی دیگر امسال به این مجموعه افزوده می‌شود و به 105 ایستگاه خواهد رسید.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید