کد خبر : ۲۹,۶۴۴
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۴۱
خارگ نیوز: عضو کمیته علمی کشوری کرونا : عفونت قارچی آب سیاه، یک نوع قارچ مهاجم محسوب می‌شود که در دوره ها و اعصار مختلف در تمام دنیا وجود داشته است. ابتلا به بیماری قارچ سیاه در برخی از بیمارانی که زمینه دیابت داشته و به دنبال بیماری کرونا کورتون دریافت کرده اند به دلیل پایین آمدن سطح ایمنی بدن افزایش یافته است.
به گزارش خارگ نیوز،  مردانی، عضو کمیته علمی کشوری کرونا : عفونت قارچی آب سیاه، یک نوع قارچ مهاجم محسوب می‌شود که در دوره ها و اعصار مختلف در تمام دنیا وجود داشته است. ابتلا به بیماری قارچ سیاه در برخی از بیمارانی که زمینه دیابت داشته و به دنبال بیماری کرونا کورتون دریافت کرده اند به دلیل پایین آمدن سطح ایمنی بدن افزایش یافته است.
 
 قارچ سیاه در محیط باغچه و شاخه های پاییزی وجود دارد و باعث بروز عفونت در سیستم تنفسی، ریه ، بینی و در مواردی در مغز و چشم خواهد شد. این بیماری مهلک است و اگر زود درمان نشود سبب مرگ و میر در بین بیماران خواهد شد.
 
 بیماران کرونایی باید از مصرف خودسرانه دگزامتازون و به طور کلی کورتون خودداری کنند و اگر تحت نظر پزشک این دارو را مصرف می کنند نباید به مدت طولانی از آن استفاده کنند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید