کد خبر : ۳۲,۷۱۱
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵
خارگ نیوز: با شیوع ویروس کرونا سوالات زیادی در ذهن مردم پدیدار شد و اکنون پرسشی که مطرح شده این است که آیا استفاده از هرگونه آمپول یا داروی تقویتی پس از تزریق واکسن کووید-۱۹، مشکل ایجاد کرده و باعث فعال شدن ویروس می‌شود؟
به گزارش خارگ نیوز،  با شیوع ویروس کرونا سوالات زیادی در ذهن مردم پدیدار شد و اکنون پرسشی که مطرح شده این است که آیا استفاده از هرگونه آمپول یا داروی تقویتی پس از تزریق واکسن کووید-۱۹، مشکل ایجاد کرده و باعث فعال شدن ویروس می‌شود؟
 
در مطالعات انجام شده در سایر واکسن‌ها، تاثیر منفی ریزمغذی‌ها و ویتامین‌ها بر روی عملکرد واکسن گزارش نشده است و حتی مطالعاتی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف ریزمغذی‌ها (حتی در اَشکال دارویی)، تا حدودی به بهبود وضعیت ایمنی کمک می‌کند.
 
هنوز مطالعه‌ای در این زمینه در مورد واکسن کووید-۱۹منتشر نشده است با این حال با توجه به اثر وضعیت تغذیه در بهبود پاسخ به سایر واکسن‌ها، پیشنهاد شده است که مکمل‌های تغذیه‌ای به عنوان مثال حاوی ویتامین‌های D ، C ،B۱۲ ،B۹ ،B۶ ،A و E و مواد معدنی مانند روی، مس، سلنیم و آهن برای سالمندان در چند هفته قبل و بعد از دریافت واکسن کووید-۱۹ تجویز شود.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید