کد خبر : ۶۲,۹۸۹
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۳۱
صید ۲۴۸ تن میگو در صیدگاه‌های خلیج‌ فارس استان بوشهر
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو در خلیج‌ فارس از نیمه دوم مردادماه گفت: صیادان تاکنون ۲۴۸ تن میگو در صیدگاه‌های ۵ منطقه استان بوشهر صید کرده‌اند.
بیژن ساسانی‌پور  در گفت‌وگو با خبرنگار خارگ نیوز در بوشهر، با اشاره با اشاره با آغاز صید میگو در صیدگاه‌های خلیج‌ فارس استان بوشهر، اظهار داشت: 9 هزار صیاد با دریافت مجوز لازم با لنج و قایق در صید میگو در سواحل استان بوشهر فعالیت می‌کنند.
 
وی صدور مجوز صید میگو برای 460 فروند لنج صیادی در بنادر صیادی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: 582 قایق صیادی هم در صید میگو مشارکت دارند که با صدور مجوز لازم از بنادر صیادی استان بوشهر راهی دریا می‌شوند.
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر پیش‌بینی یک‌هزار و 600 تن میگو در فصل صیادی جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: صیادان تاکنون 248 تن میگو در 5 منطقه ساحلی استان بوشهر صید و در 27 اسکله استان تخلیه کرده‌اند.
 
ساسانی‌پور با بیان اینکه قیمت میگو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود اضافه کرد: ممکن است قیمت فروش میگو در اسکله‌های صیادی با قیمت بازار ارزان‌تر باشد در حقیقت عرضه و تقاضا قیمت میگو را تعیین می‌کند.
 
وی فاکتورهای اساسی در قیمت میگو را اندازه، کیفیت، عرضه و تقاضا دانست و خاطرنشان کرد: کیفیت میگو در قیمت آن بسیار مهم و موثر و بازارپسند است.
 
ببری سبز یا صورتی بهترین و مطلوب‌ترین گونه میگو محسوب می‌شود که بیش از 70 درصد صید صیادان بوشهری این گونه و 30 درصد دیگر از گونه سفید یا سرتیز است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید