کد خبر : ۷۰,۰۶۰
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
اجرای ۱۱۰۰ پروژه راهداری/ ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث می‌شود
معاون سازمان راهداری گفت: هزار و ۱۲۵ پروزه در حوزه راهداری در سطح کشور در دست اجرا است که پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مجموع قرار داد این پروژه است.
خداداد مقبلی  در مراسم افتتاح راه باغان - سرچشمه اظهار داشت: ۲۰ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی و تولیدات اصلی کشور به عهده دارند.
 
وی افزود: اگر قرار است توسعه‌ای اتفاق بیافتد راه به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه است.
 
مقبلی با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای خوبی در حوزه راه‌های شاهد هستیم، گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۹۷ هزار روستای دارای سکنه داریم و ۴۰ هزار روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند که تعهد وزرات راه است که برای آنها راه بسازد.
 
معاون سازمان راهداری بیان کرد: تا امروز ۱۱۷ هزار کیلومتر راه روستایی برای ۳۳ هزار و ۶۰۰ روستا راه روستا ساخته شده است و تنها ۶ هزار ۳۰۰ روستا باقی مانده که باید ۲۸ هزار کیلومتر راه بسازیم.
 
مقبلی بیان کرد: هزار و ۱۲۵ پروژه در حوزه راهداری در سطح کشور در دست اجرا است و پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مجموع قرار داد این پروژه است.
 
وی ادامه داد: در سال جاری در ساخت راه روستایی ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر هدف گذاری شده که تاکنون ۲ هزار و ۶۷۱ کیلومتر ساخته شده که تلاش داریم بیش از سه هزار کیلومتر در حوزه راه روستایی کار انجام دهیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید