کد خبر : ۷۲,۲۰۰
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۱
پیام مدیر کانون بسیج مهندسین صنعت خارگ بمناسبت دوره جدید شورای راهبردی بسیج مهندسین خارگ
شورای محترم راهبردی بسیج مهندسین صنعت و معدن خارگ  سلام علیکم /سی و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی کبیر، که با ایام شهادت رئیس جمهور و مسئولانی خدمت گزار همزمان شده  به ما یادآور می شود که نهال کاشته شده در ابتدای انقلاب، اینک سروهای تنومندی دارد که نه تنها برای حفظ و حراست از وطن و هموطن در تلاش است، بلکه برای دستیابی به این اهداف، تا پای جان، ایثار کرده و رخت شهادت را بر تن می کنند. امام خمینی، راهبری بودند که مسیر سعادت و رستگاری را ترسیم کردند و امروز می توانیم این اندیشه و مسیر صحیح را با رهبری آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)  دنبال کنیم. 
 
اکنون که دوره جدید شورای راهبردی و اندیشه ورز کانون بسیج مهندسین خارگ آغاز می شود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم میسایم و استمرار در این گام ارزشمند دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی است، سپاس میگویم.  همواره ظریف بینی در امور و امید به آینده در سخنان رهبر انقلاب، موج می زند و جامعه علمی ایران اسلامی به خصوص مهندسان پر افتخار ایران اسلامی با اعلام رضایت ایشان از عملکرد بسیجیان در راستای آبادانی میهن به خود بالیده و به یقین بر عزم خود جهت پیشبرد اهداف متعالی انقلاب که همانا سازندگی و پیشرفت در سایه عدالت است می‌افزایند، بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در این مجموعه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک شواری راهبردی کار آمد و تراز کمک خواهد کرد و یاد و نام نیک را ماندگار خواهد ساخت.
باتوجه به این مهم، سامان دادن به نیروهای متخصص و مردمی جهت ایفای نقش در عرصه های مختلف مهندسی   یقینا در توسعه صنعت کشور تأثیر به سزایی خواهد داشت.  توجه به ظرفیت مهندسان بسیجی در مجموعه های صنعتی جزیره خارگ همسو با اهداف سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور می باشد که به منظور حضور سامان یافته مهندسان در عرصه های تخصصی اجتماع و نیز ارائه را حل های تخصصی با تکیه بر دانش مهندسان بسیجی به جامعه صنعتی کشور و عامه مردم است. 
اینجانب دو هدف راهبردی و اقدامات برنامه ای را  به منظور اهداف کلان کانون بسیج مهندسین  صنعت و معدن خارگ را به کلیه شورای معاونت /اندیشه ورز  به منظور برنامه سال   به تفکیک 6 ماهه اول و 6 ماهه دوم  ابلاغ و مدت زمان 10 روز را برای ارائه برنامه اعلام می نمایم. 
هدف های راهبردی:   1. تقویت زیرساختها به منظور حضور مهندسین بسیجی در نهضت تولید علم 2. طراحی و ایجاد و توسعه نظام آموزش حرفه ای و ارتقاء شان و منزلت علمی و تخصصی اعضاء 3. بهره گیری از فناوری و دانش روز برای تقویت توان و قابلیت های فنی و تخصصی مجموعه های صنعتی و اعضای بسیج مهندسین4. نقش آفرینی در توسعه و سازندگی و حوادث غیرمترقبه 5. در نظر گرفتن منابع و امکانات سازمان با وظایف و ماموریت ها
 
اقدامات برنامه ای:  1. استفاده از مهندسین نخبه و ظرفیت های آموزشی موجود در زمینه تقویت و شکوفایی گروه های تخصصی هیئت اندیشه ورز  2. توانمند سازی و ارتقاء سطح علمی اعضاء جهت ورود به عرصه های علم و فناوری 3. اطلاع رسانی و ارائه خدمات علمی و پژوهشی 4. ساماندهی توان مهندسی در تقویت پدافند غیر عامل در جزیره خارک   5 .شناسایی توانمندی های جامعه مهندسی برای حفظ دستاوردها   ۶. احصا مسائل و موانع اساسی صنایع بزرگ و کوچک در جزیره و ارائه راه حل کارشناسی و قابل اجرا
همواره موفقیت شما را از درگاه الهی مسئلت می نمایم./
عباس غریبی 
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن خارگ

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید